Metso vauhdittaa strategiansa toteutusta uuden toimintamallin ja organisaation avulla

Metso Oyj, pörssitiedote, 25.9.2017 klo 09:00

Metson hallitus on päättänyt yhtiön uudesta toimintamallista ja organisaatiorakenteesta, jotka tulevat voimaan 1.1.2018 alkaen.

Viime vuosina Metso on onnistuneesti varmistanut vahvan taloudellisen aseman. Jatkossa sen arvonluonti on seurausta kannattavasta kasvusta, jota tukee positiivinen markkinakehitys.

Uusi organisaatio vauhdittaa Metson strategian toteutumista  vahvistamalla Metson palvelu- ja tuoteliiketoimintoja mineraalienkäsittelyn ja virtauksensäädön markkinoilla. Kasvua haetaan pääasiassa orgaanisesti mutta myös yrityskauppojen avulla.

"Metson strategian ja liiketoimintaportfolion peruselementit säilyvät muuttumattomina ja visiomme on voimassa. Uskon vakaasti, että Metso tulee olemaan asiakkailleen ja muille sidosryhmilleen paras valinta luonnonvarojen vastuulliseen käsittelyyn ja virtauksensäätöön. Toteutamme organisaatiorakenteen, jossa liiketoiminnat rakentuvat samanlaisen asiakas-, kilpailu- ja liiketoimintadynamiikan ympärille. Tämä mahdollistaa fokusoidumman ja ketterämmän organisaation", sanoo Metson toimitusjohtaja Nico Delvaux.

"Vahvistamme entisestään liiketoimintojemme toimivaltaa ja nopeutamme päätöksentekoa mahdollistamaan sekä kasvusuunnitelmien toteutuksen että ketterän reagoinnin markkinatilanteen muutoksiin. Lisäksi panostuksemme innovaatioon ja teknologiaan tulevat huomattavasti kasvamaan, jotta voimme tarjota vastuullisempia, tehokkaampia ja tuottavampia ratkaisuja asiakkaillemme", hän jatkaa.

Metson uudet liiketoiminta-alueet ovat

• Mining Equipment
  • Aggregates Equipment
  • Minerals Services
  • Minerals Consumables
  • Recycling
  • Valves
  • Pumps

Liiketoiminta-alueiden vetäjät tulevat raportoimaan Metson toimitusjohtaja Nico Delvaux'lle.

Yhtiön nykyiset raportointisegmentit Minerals (mineraalienkäsittely) ja Flow Control (virtauksensäätö) säilyvät muuttumattomina.

Metso kuuluu alallaan maailman johtaviin teollisuusyrityksiin. Palvelemme kaivos-, kivenmurskaus-, kierrätys-, öljy-, kaasu-, massa-, paperi- ja prosessiteollisuuksia. Autamme asiakkaitamme parantamaan toimintansa tehokkuutta, vähentämään riskejä ja lisäämään kannattavuutta ainutlaatuisen tietotaitomme, kokeneiden asiantuntijoidemme ja innovatiivisten ratkaisujemme avulla. Rakennamme yhdessä uutta, kestävää kasvua.

Tuotevalikoimaamme kuuluu kaivos- ja kivenmurskauslaitteita ja -järjestelmiä sekä teollisuusventtiileitä ja venttiiliohjaimia. Tuemme asiakkaitamme laajalla palveluvalikoimalla sekä maailmanlaajuisella yli 80 palvelukeskuksen ja noin 6 000 palveluammattilaisen verkoston avulla. Metsolle turvallisuus on ykkösasia.

Metson osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli noin 2,6 miljardia euroa. Metso työllistää yli 11 000 henkeä yli 50 maassa. Expect results.
metso.com, twitter.com/metsogroup

Viestintä, p. 020 484 3212