Outokumpu – Moody’s nostaa Outokummun luottoluokituksen tasolle B1

Outokumpu Oyj
6.11.2017 klo 16.30

Moody’s on nostanut Outokummun luottoluokituksen tasolle B1 ja yhtiön maksuhäiriön tai velan uudelleenjärjestelyn todennäköisyyden luokituksen tasolle B1-PD. Luokitukset olivat aiemmin B2 ja B2-PD. Moody’s on myös nostanut Outokummun vakuudellisten joukkovelkakirjojen luokitukset tasolle Ba3 tasolta B1. Luokitusten näkymät ovat vakaat.

Talous- ja rahoitusjohtaja Chris de la Camp: ”Olemme tyytyväisiä siihen, että Moody’s on huomioinut yhtiön hyvän kehityksen sekä taseen vahvistumisen ja tämän seurauksena nostanut luottoluokituksiamme. Nettovelan vähentäminen edelleen ja tunnuslukujen parantaminen ovat jatkossakin Outokummun keskeisiä tavoitteita.”

Moody’s antoi Outokummun luokitukset ensimmäisen kerran maaliskuussa 2016 ja nosti  luottoluokituksia edellisen kerran toukokuussa 2017.

Lisätietoja:

Sijoittajat: Tommi Järvenpää, puh. (09) 421 3466, matkapuh. 040 576 0288

Media: Reeta Kaukiainen, puh. 050 522 0924

Outokumpu Oyj

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla vuoteen 2020 mennessä ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi      outokumpu.com/stainless-news      choosestainless.outokumpu.com

Luottoluokitus 06112017.pdf