Invivoscribe® Mengeluarkan Asai TRB pada MiSeq® LymphoTrack® dan Perisian Penyakit Sisa Minimum (MRD) LymphoTrack®


SAN DIEGO, Nov. 08, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Invivoscribe® Technologies Inc., syarikat global dengan berdekad pengalaman dalam membekalkan penyelesaian ujian klonaliti dan penanda bio untuk bidang onkologi dan perubatan molekul diperibadikan®, mengumumkan pengeluaran versi Kegunaan Penyelidikan Sahaja (Research Use Only (RUO)) bagi Asai TRB LymphoTrack® untuk platform Illumina MiSeq®. Disertakan dengan asai ialah perisian bioinformatik khusus yang membolehkan penyelidik dan syarikat farmaseutikal yang menjalankan ujian klinikal mengenal pasti dan menjejak populasi klonal dengan menjalankan ujian penyakit sisa minimum (MRD) bagi sampel berikutnya.

Ujian yang mengesan penyusunan semula klon TRB berguna dalam kajian kemaglinanan sel T kerana leukemia dan limfoma secara umumnya berkongsi satu atau lebih penyusunan semula gen reseptor antigen khusus sel atau “klon”. Asai LymphoTrack® TRB pada MiSeq® mengenal pasti penyusunan semula TRB klon (VDJ), jujukan DNA kawasan VDJ yang berkaitan dan membekalkan taburan kekerapan penggunaan segmen kawasan V, D, dan J menggunakan perisian bioinformatik LymphoTrack® yang disertakan. Asai ini akan meningkatkan kemungkinan untuk mengenal pasti penyusunan semula gen rantai beta reseptor sel T berbanding dengan hanya menguji penyusunan semula gen TRG .

Asai LymphoTrack® TRB melengkapkan menu komprehensif Asai Klonaliti LymphoTrack® Invivoscribe yang membolehkan pengenalpastian penyusunan semula klon secara pantas bersama penjujukan generasi mendatang (NGS) yang ketepatan dan sensitiviti yang tiada tandingannya. Keluaran produk LymphoTrack® membolehkan pelanggan menjalankan sebarang gabungan asai secara serentak, lalu mengurangkan kos dan masa untuk mendapatkan hasil. Kit tersebut termasuk perisian LymphoTrack® MiSeq® yang mengautomatikkan pegisihan dan penjejakan individu bagi setiap sampel dan sasaran IGH, IGK, TRG dan TRB, mentafsir data jujukan dan menjana laporan yang ringkas dan jelas serta menyeluruh untuk setiap sampel dan setiap sasaran. Perisian LymphoTrack® MRD membolehkan penjejakan temporal populasi klon dan berpotensi untuk meningkatkan pemantauan subjek dalam persekitaran ujian klinikal dan penyelidikan. Kedua-dua program perisian LymphoTrack® MiSeq® dan MRD memudahkan pemiawaian antarabangsa dan pentafsiran objektif untuk ujian klonaliti dan MRD. Invivoscribe juga akan mendapatkan tanda CE IVD untuk Asai LymphoTrack® TRB untuk jualan kit kepada makmal di luar Amerika Utara, serta kelulusan 510(k) di Amerika Syarikat. Kami telah memulakan proses ini untuk menu Asai Klonaliti LymphoTrack® .

Perihal Invivoscribe

Invivoscribe® Technologies Inc. merupakan sebuah syarikat bioteknologi swasta yang khusus dalam meningkatkan kualiti penjagaan kesihatan di seluruh dunia dengan membekalkan reagen, ujian dan alat bioinformatik berkualiti tinggi, boleh dipercayai dan terkini untuk memacu bidang diagnostik molekul diperibadikan® dan perubatan molekul diperibadikan®. Invivoscribe menyediakan reagen berasaskan PCR dan NGS serta perisian bioinformatik yang direka dan dikilangkan dalam fasiliti yang diiktiraf ISO 13485 dan berdaftar dengan FDA; kit ujian RUO; IVD bertanda CE, termasuk Asai IdentiClone® dan LymphoTrack® Dx dengan Perisian LymphoTrack® dan LymphoTrack® Dx; ujian MRD dan mutasi hiper soma untuk klonaliti. Makmal klinikal Invivoscribe juga menawarkan MyAML®, MyHeme®, MyMRD® dan panel gen tersuai yang menyeluruh yang apabila digunakan dengan Perisian MyInformatics®  milik Invivoscribe boleh mengenal pasti dan menjejak mutasi pemacu primer dan juga struktur subklon dan kemunculan mutasi pemacu baharu dalam kalangan pesakit yang menghidap penyakit hematologi. Makmal klinikal Invivoscribe di AS, Eropah dan Jepun menyediakan akses antarabangsa kepada ujian klinikal yang diiktiraf CLIA, CAP dan ISO 15189 yang selaras serta perkhidmatan organisasi penyelidikan kontrak (CRO). Ujian, reagen dan alat bioinformatik Invivoscribe kini digunakan dalam lebih daripada 700 buah makmal klinikal dan penyelidikan di lebih daripada 102 buah negara. Invivoscribe juga telah membuktikan kepakaran dalam pembangunan dan pengkomersilan diagnostik sampingan. Sebagai peneraju global, Invivoscribe menitikberatkan sistem kualiti dan membangunkan semua produk IVD, termasuk perisian bioinformatik dengan mematuhi kawalan rekaan ISO 13485 yang melayakkannya untuk didaftarkan dengan pihak berkuasa kawal selia di seluruh dunia. Untuk maklumat tambahan, sila lawati www.invivoscribe.com.

HUBUNGAN:
Kevin Dobyns 858-224-6600