Fynske Bank A/S: Periodemeddelelse 3. kvartal 2017

Væksten fortsætter hos Fynske Bank

Fynske Bank vækster fortsat sin samlede forretning. Regnskabet for 1.-3. kvartal 2017 viser et meget tilfredsstillende resultat før skat på 69,5 mio. kroner.

Den positive trend med vækst og fremgang fortsætter for Fynske Bank.

Koncernens regnskab for 1.-3. kvartal 2017 viser et meget tilfredsstillende resultat før skat på 69,5 mio. kroner mod et resultat på 58,9 mio. kroner for samme periode sidste år. Det svarer til en fremgang på 18 procent.
Efter skat udgør resultatet 53,6 mio. kroner mod 46,4 mio. kroner i 2016.

Resultatet afspejler, at Fynske Bank fortsat vækster sin indtjening, blandt andet via en tilfredsstillende tilgang af nye kunder. Samtidig bidrager også lavere nedskrivninger og en positiv udvikling i netto rente- og gebyrindtægter til det positive resultat.

- Det er et meget tilfredsstillende resultat, og det vidner om den sunde kontinuitet, der præger Fynske Bank og den måde, vi driver bankforretning på. Vi formår fortsat at holde vores omkostninger nede og løfte vores indtjening, og så har vi sammenlignet med sidste år mindsket udgifterne til nedskrivninger markant. Det betyder også, at vi fortsat holder fast i de opjusterede resultatmål, vi tidligere i år har meldt ud, siger administrerende direktør Petter Blondeau.

Ledelsen fastholder forventningerne til den tidligere udmeldte opjustering af resultat før skat for hele 2017 i niveauet 65-75 mio. kr. Såfremt nedskrivningsniveauet holdes uændret den resterende del af 2017, er der mulighed for, at realisere et resultat før skat, der overstiger det udmeldte interval.

For yderligere information, kontakt venligst:
Adm. direktør Petter Blondeau, tlf. 62 17 65 01 eller 61 68 05 01.

Periodemeddelelse 1.-3. kvartal 2017