Konecranes och Valtteri Bottas fortsätter samarbetet

Konecranes, en världsledande koncern av lyftverksamheter, och Grand prix-vinnaren Valtteri Bottas fortsätter sitt internationella marknadsföringssamarbete. Under 2018 kommer Konecranes att vara Bottas officiella samarbetspartner.

Konecranes nuvarande och potentiella kunder kommer att stöta på detta samarbete bland annat på nätet, i sociala medier, videor, utomhusreklam och evenemang. Dessutom kommer Konecranes varumärke att synas igen på Valtteri Bottas personliga webbsida, i hans konton i sociala medier, samt på tävlingsoverallen.

Konecranes VD och koncernchef Panu Routila säger att samarbetet som inleddes i maj 2017 har överträffat de båda parternas förväntningar.

“Vi är mycket glada över samarbetet med Valtteri. Vi har fått mycket positiv respons både från kunder och från våra anställda. Samarbetet har varit väldigt framgångsrikt och vi bestämde oss för att fortsätta, eftersom vi är övertygade om att vi kan uppnå mycket mera tillsammans”, säger Routila.

Valtteri Bottas förbereder sig nu för säsongens sista tävling. Han är också mycket nöjd över samarbetet.

“Vi har byggt upp en välfungerande samarbetsmodell under det senaste året. Det har varit intressant att se hur mycket vi har gemensamt och hur naturligt våra två världar har mötts”, säger Bottas.

Du kan följa samarbetet mellan Konecranes och Valtteri Bottas på adressen powermeetscontrol.com samt på sociala medier under hashtaggen #powermeetscontrol.

Media:
Mikael Wegmüller, Direktör, marknadsföring och kommunikation, Konecranes
Tel:  +358 40 776 2314
E-post:  mikael.wegmuller@konecranes.com

Ville Ahtiainen, Agent för Valtteri Bottas
Tel:  +358 40 552 3046
E-post:  ville@valtteribottas.com

Om Konecranes:
Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2016 uppgick koncernens (jämförbart kombinerat bolag) omsättning till 3 278 MEUR. Koncernen har 16 600 anställda på 600 platser i 50 länder. Konecranes A-aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR).

Konecranes och Valtteri Bottas fortsätter samarbetet