United Bankers Oyj: Muutoksia United Bankersin johtoryhmässä

United Bankers Oyj

YHTIÖTIEDOTE 29.11.2017 kello 10:00

Muutoksia United Bankersin johtoryhmässä

United Bankers Oyj ("United Bankers", "Yhtiö") on tänään ilmoittanut erillisellä tiedotteella ostavansa Suomen Pankkiiriliike Oy:n osakekannan. Omistusjärjestelyn yhteydessä on sovittu, että Suomen Pankkiiriliikkeen toimitusjohtaja Jyrki Thauvón nimitetään United Bankersin johtoryhmään järjestelyn voimaantulopäivästä alkaen.

United Bankersin johtoryhmän jäsen Johan Nylén jättää paikkansa johtoryhmässä. Hän jatkaa edelleen UB Capital Oy:n toimitusjohtajana ja keskittyy investointipankkiliiketoiminnan kehittämiseen.

"Meillä on ollut tänään ilo tiedottaa Suomen Pankkiiriliikkeen ostosta. Tavoitteenamme on saavuttaa yhdistymisellä merkittäviä synergiaetuja. Jyrki Thauvónin nimitys United Bankersin johtoryhmään tuo uusia näkemyksiä liiketoimintamme kehitykseen ja auttaa meitä rakentamaan uutta yhtenäistä ja tehokasta organisaatiota", kertoo United Bankersin toimitusjohtaja Patrick Anderson.

Lisätietoja antaa:

Patrick Anderson, toimitusjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: patrick.anderson@unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 244 544, 09 25 380 236

Yhtiön hyväksyttynä neuvonantajana toimii Merasco Oy, puhelin: 09 6129 670.

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu sijoitusalan konserni. Yhtiön liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito, arvopaperinvälitys, investointipankkitoiminta ja rahastojen hallinnointi. Varainhoidossa yhtiö on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama ja konsernin palveluksessa työskentelee 105 henkilöä (6/2017). Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 20,1 miljoonaa euroa ja liikevoitto 1,5 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 2,2 miljardia euroa (6/2017). Yhtiö on ollut listattuna First North Finland -markkinapaikalla marraskuusta 2014 lähtien. Finanssivalvonta valvoo Yhtiön toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankers Oyj:hin osoitteessa unitedbankers.fi.