Jesper Svensson utsedd till VD för Betssons operationella dotterbolag

Jesper Svensson har arbetat inom Betssonkoncernen sedan 2013 och har tjänstgjort som tillförordnad VD för Betssons operationella dotterbolag sedan september 2017.

“Jesper har lång erfarenhet från spelbranschen och den kompetens och passion som behövs för att leda Betssons spelverksamhet. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Jesper och hans team”, säger Pontus Lindwall, VD Betsson AB.

“Mitt team och jag har många möjligheter, men också utmaningar framför oss. Vi har redan gjort vissa förbättringar av vårt sätt att arbeta för att få bättre effekt av vår affärsmodell med flera varumärken och en gemensam teknikplattform”, kommenterar Jesper Svensson, VD för Betssons speldrivande verksamhet.

Betssons operationella huvudkontor finns i Malta, men verksamheten drivs utifrån 12 kontor av 1 900 personer från 50 olika länder.

För ytterligare information, kontakta:
Pontus Lindwall, VD Betsson AB

Pia Rosin, VP Corporate Communications Betsson AB
+46 (0)73 600 85 00, pia.rosin@betssonab.com

Denna information är sådan information som Betsson AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 4 december 2017 kl. 15:30 CET.

Jesper Svensson, VD Betssons operationella dotterbolag

JS permanent_SE.pdf