Avtal med Svenska Handelsbanken

För att kunna tillgodose sina kunder med en komplett betallösning med både kortinlösen och betalterminaler har Svenska Handelsbanken ingått avtal med West International.

Under avtalet kommer West att förse Handelsbanken och deras kunder med alla delar av infrastrukturen för kortbetalningar i fysisk butik. Wests lösning för kortbetalningar är sedan tidigare certifierad av branschorganisationen PCI samt ledande kortvarumärken som exempelvis MasterCard, Visa, American Express och Union Pay.

Avtalet som är i form av ett ramavtal gäller för Handelsbankens verksamhet i Europa och löper i fyra år med möjlighet till årsvis förlängning därefter.

”Vi är mycket glada över att nu ha knutit Svenska Handelsbanken, en av Sveriges mest anrika banker, till oss som kund. Handelsbanken är en ledande aktör på kortinlösen och kommer fortsättningsvis kunna använda Wests produkter för att leverera en komplett lösning för kortbetalningar till sina kunder i Europa.”, säger Sten Karlsson, vd West International AB.

För ytterligare information kontakta:

Sten Karlsson, vd West International AB
Mobil: 070-555 6065
E-post: sten.karlsson@westint.se

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 80 00.

Denna information är sådan information som West International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 december 2017 kl. 08:55 CET.

Pressmeddelande 20171208_Svenska Handelsbanken