InterMail har etableret en strategisk løsning for sin konvolutdivision - Aftale indgået med BONG

Selskabsmeddelelse nr. 4-2017/18
17. januar 2018

InterMail har etableret en strategisk løsning for sin
konvolutdivision.

Aftale indgået med BONG

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Igennem de seneste år har InterMail været i en transformationsproces fra oprindeligt og primært at være konvolutproducent til at blive en virksomhed med fokus på effektfulde løsninger inden for omnichannel markedskommunikation, relationsmarkedsføring og digitale loyalitetsklubber. Med aftalen med BONG ophører InterMail med sin historiske platform og fuldender transformationen fra konvolutproduktion til et fullservice kommunikationshus” udtaler Andes Ertmann, CEO.

InterMail har løbende tilpasset sin konvolutdivision til et stadigt faldende marked. Efter forårets udmeldinger fra PostNord nedskalerede InterMail yderligere sin konvolutproduktion. I den europæiske konvolutbranche findes en betydelig produktionsmæssig overkapacitet, hvorfor det naturligt er en branche, der skal gennem en konsolidering. InterMail er tilfreds med at have indgået aftale med BONG, som sikrer at InterMails kunder fortsat kan blive serviceret med kvalitetsprodukter og et højt serviceniveau på det nordiske marked.

Aftalen, der i dag er indgået med BONG, og som forventes gennemført i løbet af marts 2018, har følgende hovedindhold:

• BONG overtager salg og forhandling til alle InterMails konvolutkunder
  • BONG tilbyder ansættelse til hovedparten af InterMails salgs- og kundeservicemedarbejdere indenfor konvolutområdet
  • InterMail modtager betaling for de overdragne aktiver. Samtidig har parterne indgået aftale om royaltybetaling til InterMail de kommende 3 år, som betaling for overtagelsen.

Aftalen vil medføre, at InterMail herigennem kan afvikle sit lager af konvolutter samt sikre sine konvolutkunder en god og stabil leverance både på kort og langt sigt. I forbindelse med salget vil InterMail afvikle sin konvolutproduktion over den kommende periode og dermed beklageligvis tage afsked med loyale og dygtige medarbejdere. Konsekvenserne bliver samlet set, at InterMail vil blive belastet med omkostninger til afvikling af medarbejdere i regnskabsåret 2017/18.

Disse forhold samt de allerede iværksatte aktiviteter for at fokusere virksomheden og lette selskabets balance yderligere med nedbringelsen af de faste aktiver og konvertering af gæld mm. vil medføre et resultat for hele året 2017/18 i niveauet 0 DKK. Forventningerne til 2017/18, som meddelt i selskabsmeddelelse nr. 2 af 19. december 2017, er derfor uændrede.

InterMail A/S

Yderligere oplysninger:

Anders Ertmann, CEO N.E Nielsen, Formand
Telefon: 39 66 09 22 Telefon: 42 43 33 43
Mobil: 51 16 13 72 E-mail: N.E.Nielsen@dlapiper.com
E-mail: anders.ertmann@intermail.com

InterMail er via datterselskabet StroedeRalton en de største udbydere af fulfilment-services, mailhåndtering og it-baserede loyalitetssystemer i Norden. Ligeledes er InterMail den næststørste aktør på det nordiske marked for konvolutproduktion og tiltrykning. Selskabet producerer i niveauet 1 mia. konvolutter om året og har i tillæg en lang række forsendelseskoncepter (SkanPack), som efterspørges af virksomheder inden for den stadigt voksende internethandel.

Selskabsmeddelelse_04 2017-18