Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotus Cramo Oyj:n hallituksen kokoonpanosta ja palkitsemisesta

Vantaa, Suomi, 2018-01-30 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Cramo Oyj    Pörssitiedote 30.1.2018, klo 9.30

Ehdotus hallituksen kokoonpanosta

Cramo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle, joka on suunniteltu pidettäväksi 28.3.2018, että hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistetaan seitsemän (7) varsinaista jäsentä. Nimitystoimikunta ehdottaa, että hallitukseen valitaan uudelleen hallituksen jäseniksi varsinaisen yhtiökokouksen 2019 loppuun saakka suostumustensa mukaisesti nykyisistä jäsenistä Perttu Louhiluoto, Peter Nilsson, Joakim Rubin, Veli-Matti Reinikkala, Raimo Seppänen ja Caroline Sundewall, sekä uutena jäsenenä AnnaCarin Grandin. Hallituksen nykyinen varsinainen jäsen Erkki Stenberg on ilmoittanut, ettei hän ole käytettävissä uudelleenvalintaa varten.

AnnaCarin Grandin (syntynyt 1967) johtaa tällä hetkellä Coor Service Managementin Ruotsin toimintoja nimikkeellä President of Sweden ja hän toiminut konsernissa lukuisissa ylemmän johdon tehtävissä vuodesta 2001 alkaen, mukaan lukien seuraavissa tehtävissä: Executive Vice President (2014 - 2016), Senior Account Manager (2014), President of Norway (2011 - 2014) ja Business Unit President, (2004 - 2010). AnnaCarin on suorittanut B. Sc. in Business Administration -tutkinnon Tukholman yliopistossa ja Gävle University Collegessa.

Ehdotus hallituksen palkitsemisesta

Nimitystoimikunta ehdottaa varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallituksen palkkioita korotetaan, sillä palkkiot ovat pysyneet muuttumattomina vuodesta 2011. Nimitystoimikunta ehdottaa, että hallituksen puheenjohtajalle suoritetaan 85.000 euron vuosipalkkio (aiemmin 70.000 euroa) ja muille jäsenille 37.500 euron vuosipalkkio (aiemmin 35.000 euroa).

Nimitystoimikunta ehdottaa, että palkkio maksettaisiin käteisenä ja että hallitus vahvistaisi hallituksen jäsenten osakeomistusta koskevan ohjeen. Ohjeen mukaan niiden hallituksen jäsenten, jotka eivät omista Cramon osakkeita sellaista määrää, joka vastaa vähintään yhden vuoden hallituspalkkioiden euromäärää (ennen veroja), pois lukien mahdolliset valiokuntapalkkiot, tulisi neljä (4) vuotta kestävän ajanjakson kuluessa hallitusjäsenyyden alkamisesta hankkia Cramon osakkeita vähintään edellä esitetty määrä. Nimitystoimikunta tulee osana omaa prosessiaan vuosittain seuraamaan hallituksen jäsenten osakeomistuksen määrää sekä arvioimaan, että osakeomistus on ohjeen edellyttämällä tasolla.

Tämän lisäksi ehdotetaan suoritettavaksi 1.000 euron suuruinen kokouspalkkio kaikille jäsenille kustakin tarkastusvaliokunnan ja palkitsemisvaliokunnan kokouksesta, johon he osallistuvat. Kustakin osallistutusta M&A -valiokunnan, joka odotetaan perustettavan vuoden 2018 aikana, kokouksesta maksettaisiin 500 euron kokouspalkkio. Lisäksi nimitystoimikunta ehdottaa, että tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittavalle hallituksen jäsenelle suoritettaisiin 5.000 euron vuosipalkkio. Kohtuulliset matkakustannukset korvataan laskun mukaan.

Lisätietoja osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdottamista jäsenistä sekä palkkioehdotus kokonaisuudessaan tullaan lisäämään yhtiön internet-sivuille. Nimitystoimikunnan ehdotukset tullaan sisällyttämään yhtiökokouskutsuun.

Cramo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtajana toimii Mikael Moll, osakas, Zeres Capital. Nimitystoimikunnan jäseniä ovat Ari Autio, säätiön hallituksen jäsen, Rakennusmestarien säätiö, Kalle Saariaho, toimitusjohtaja, OP-Rahastoyhtiö Oy ja Veli-Matti Reinikkala, hallituksen puheenjohtaja, Cramo Oyj.

CRAMO OYJ

Veli-Matti Reinikkala
Hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja:

Veli-Matti Reinikkala, hallituksen puheenjohtaja, puh: +41 795 832 902
Mikael Moll, Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtaja, puh: +46 70 293 01 31

Jakelu:

www.cramogroup.com

Cramo on Euroopan toiseksi suurin vuokrausalan yritys, joka on erikoistunut kone- ja laitevuokraukseen, vuokraukseen liittyviin palveluihin sekä siirtokelpoisten tilojen vuokraukseen. Cramo toimii 14 maassa ja sillä on noin 300 toimipistettä. Cramolla on noin 2 600 työntekijää, ja vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli 712 miljoonaa euroa. Cramo on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Lue lisää: www.cramogroup.com, www.twitter.com/cramogroup