Georg Tsaros utsedd till ny VD i NetJobs Group AB

Styrelsen för NetJobs Group AB har utsett Georg Tsaros till ny VD för bolaget från 1 mars 2018. Han ersätter VD Johan Hultgren. Styrelsen har tagit initiativ till denna VD-förändring för att höja tempot i förändringsarbetet samt ta tillvara på NetJobs tillväxtmöjligheter.

Georg Tsaros, kommer närmast från en transaktionsintensiv period inom private equity sektorn. Han har bred internationell erfarenhet som VD för bland annat Oriflame i Slovakien och Ungern samt Kinneviksfärens bolag Metro i New York samt Metro Bostad. Dessförinnan arbetade han för General Motors samt MTG. Georg har en MBA from Massachusetts Institute of Technology (MIT) samt en civilekonomexamen från Stockholms universitet.

- Det är mycket glädjande att vi kunnat knyta Georg Tsaros till NetJobs som har mångårig kunskap och erfarenhet av att framgångsrikt leda försäljningsintensiva organisationer i internationell miljö samt skapa aktieägarvärde genom bolagstransaktioner. Han är väl lämpad för att leda NetJobs med full kraft mot att bli ett snabbväxande företag igen, säger Henrik Kvick, styrelseordförande i NetJobs Group AB.

- Jag känner stor glädje och stolthet över förtroendet från NetJobs styrelse. Bolaget har under åren lyckats skapa sig en position på den nordeuropeiska marknaden som är en utmärkt bas att bygga vidare och utveckla NetJobs ifrån, såväl bolagets existerande verksamhet som nya närliggande vertikaler och marknader, säger Georg Tsaros.

Johan Hultgren har varit VD för NetJobs sedan november 2016 och har spelat en betydelsefull roll i att skapa konkurrenskraftigare produkter och effektivare organisation i NetJobs Group AB. Styrelsen är mycket tacksam för hans insatser.

Information i denna pressrelease är sådan information som NetJobs Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 februari 2018.

För ytterligare information vänligen kontakta Henrik Kvick, styrelseordförande, 08-67 87 420

Stockholm den 28 februari 2018
NetJobs Group AB (publ)

Om NetJobs Group AB

NetJobs Group AB är med 41 jobbsajter i flera länder en av de ledande aktörerna i norra Europa inom nischade jobbsajter. Sedan starten 2004 har NetJobs hjälpt människor och organisationer att växa och nå sin fulla potential genom snabb, träffsäker och kostnadseffektiv hjälp i rekryteringsprocessen. NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. Mer information finns på www.netjobs.com.