Nr. 10 2018 Forløb af generalforsamling

LEI: 21380031XTLI9X5MTY92

Generalforsamlingen behandlede og godkendte:

-      Ledelsesberetning og årsrapport for 2017 med ledelses- og revisionspåtegning.

-      Beslutning om anvendelse af overskud i henhold til det godkendte regnskab, idet der udbetales DKK 10,00 i udbytte pr. aktie à DKK 100.

-      Bestyrelsens bemyndigelse til i tiden indtil næste ordinære generalforsamling potentielt at udlodde ekstraordinært udbytte med indtil DKK 15,00 pr. aktie.

-      Bestyrelsens bemyndigelse til i tiden indtil næste ordinære generalforsamling potentielt at erhverve egne kapitalandele i selskabet op til 10% af selskabskapitalen.

-      Bestyrelseshonorar for 2018: Fast årligt vederlag på DKK 175.000.

-      Valg af følgende bestyrelsesmedlemmer:
       Genvalgt blev Jens Borum, Ulf Gundemark, Jens Peter Toft, Louise Knauer og Jesper Dalsgaard.

Nyvalgt til bestyrelsen blev: Peter Bang.

Herudover består bestyrelsen af følgende medarbejderrepræsentanter: Lars Lange Andersen, Ulrik Damgaard og Bent H. Frisk.

-      Genvalg af PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab som revisor.

-      Bemyndigelse til dirigenten om anmeldelse af det på generalforsamlingen vedtagne til Erhvervsstyrelsen.

På det efterfølgende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig og genvalgte Jens Borum som formand og Ulf Gundemark som næstformand. Genvalgt til revisionsudvalget blev Jens Peter Toft, Jens Borum og Jesper Dalsgaard. Genvalgt til vederlagsudvalget blev Ulf Gundemark, Jens Borum og Jens Peter Toft.

Solar A/S

Jens Borum

Bestyrelsesformand

Kontaktpersoner:
Bestyrelsesformand Jens Borum - tlf. 79 30 00 00

Director, Stakeholder Relations Charlotte Risskov Kræfting - tlf. 40 34 29 08

Fakta om Solar
Solar-koncernen er en førende europæisk sourcing- og servicevirksomhed. Vores kerneforretning centrerer sig om sourcing af produkter, værdiskabende service og optimering af vores kunders forretning.

Som sourcing- og servicevirksomhed fokuserer vi på den enkelte kunde. Vi bestræber os altid på at forstå vores kunders unikke og reelle behov, så vi kan yde en vedkommende, personlig og værdiskabende service og dermed gøre vores kunder til vindere.

Solar-koncernen, der har hovedsæde i Danmark, havde i 2017 en omsætning på over 11 mia. kroner og beskæftiger ca. 3.000 medarbejdere. Solar er noteret på Nasdaq Copenhagen med kortnavn SOLAR B.

Flere oplysninger kan findes på: www.solar.eu

Ansvarsfraskrivelse
Selskabsmeddelelsen er offentliggjort dags dato på dansk og engelsk via Nasdaq Copenhagen. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den engelske og danske version er det den danske version, der er gældende.

fb2018010 Forløb af generalforsamling