TDC : TDC A/S’ ordinære generalforsamling 2018

I dag vedtog TDC A/S’ generalforsamling følgende beslutninger:

• Selskabets Årsrapport for 2017 blev godkendt.
  • Decharge til bestyrelse og direktion blev meddelt.
  • Bestyrelsens forslag om ikke at udbetale udbytte blevet godkendt.
  • Følgende medlemmer af bestyrelsen blev genvalgt: Pierre Danon, Lene Skole, Stine Bosse, Pieter Knook, Angus Porter, Benoit Scheen og Marianne Rørslev Bock.

Bestyrelsen består foruden de generalforsamlingsvalgte medlemmer også af 4 medarbejdervalgte medlemmer: Zanne Stensballe, John                      Schwartzbach, Mogens Jensen og Gert Winkelmann.

• PricewaterhouseCoopers blev genvalgt som revisor.
  • Bestyrelsens forslag til ændring af Vederlagspolitik for Topledelsen i TDC (bestyrelse og direktion), herunder overordnede retningslinjer for incitamentsaflønning af direktionen, og følgende forslag til ændring af § 16a i selskabets vedtægter, blev af bestyrelsen trukket tilbage på generalforsamlingen.
  • Bestyrelsens forslag til sit vederlag for 2018 blev godkendt.
  • Bestyrelsens forslag om ændring af § 14, stk. 2 i selskabets vedtægter vedrørende aldersgrænsen for bestyrelsesmedlemmer blev godkendt.
  • Bestyrelsens forslag om ændring af henvisninger til selskabets hjemmeside i selskabets vedtægter blev godkendt.

Bestyrelsen har efterfølgende konstitueret sig med Pierre Danon som formand og Lene Skole som næstformand for bestyrelsen.

Bestyrelsens vederlagsudvalg og nomineringsudvalg består af Pierre Danon (formand), Lene Skole, Pieter Knook og Angus Porter.

Bestyrelsens revisionsudvalg består af Marianne Rørslev Bock (formand), Stine Bosse og Benoit Scheen.

Eventuelle spørgsmål vedrørende ovennævnte kan rettes til TDC Investor Relations på tlf. +45 6663 7680 eller pr. e-mail til investorrelations@tdc.dk.

TDC A/S

Teglholmsgade 1