Valoe Oyj toi markkinoille uuden aurinkosähköpaneelin, nostaa tuotantokapasiteettiaan ja rekrytoi lisää henkilöstöä Mikkeliin

Valoe Oyj                                                                   Pörssitiedote 20.4.2018 klo 13.10

VALOE OYJ TOI MARKKINOILLE UUDEN AURINKOSÄHKÖPANEELIN, NOSTAA TUOTANTOKAPASITEETTIAAN JA REKRYTOI LISÄÄ HENKILÖSTÖÄ MIKKELIIN

Valoe Oyj toi markkinoille uuden aurinkosähköpaneelin, Chrome II:n. Sen suunnittelussa on huomioitu Valoen tavoite kehittää aurinkopaneeli, jonka käyttöikä ylittää 100 vuotta. Chrome II on täysin lasirakenteinen aurinkosähköpaneeli, jossa on Valoen oma taustajohdekenno (eng. MWT; Metal Wrap Through).

Valoen tuotekehitys on viime kuukausina keskittynyt oman monikidekennon ja paneelin lasi-lasi -rakenteen kehittämiseen. Uusi taustajohdekenno on Valoen aiemmin käyttämiä kennoja suorituskykyisempi. Nykyisessä markkinaympäristössä taustajohdepaneeleihin sopivien kennojen saatavuus on ollut heikko ja kennojen laatu ja hinta on ollut vaikeasti ennakoitavissa. Käyttämällä omaa kennoa Valoe pystyy paremmin hallitsemaan niin kennojen laatua, saatavuutta kuin hinnoitteluakin. Uusi kennoteknologia otetaan käyttöön Chrome II -paneelissa. Lisäksi uusi kennoteknologia parantaa paneelien valmistuksen taloudellisuutta. Valoen tavoitteena on tarjota asiakkailleen entistä tehokkaampia ja taloudellisempia aurinkosähköjärjestelmiä.

Valoe uskoo aurinkoenergiamarkkinan kasvavan Suomessakin nopeasti. Uuden Chrome II:n ennakkomyynti on ollut hyvä. Vastatakseen kasvavaan kysyntään Valoe rekrytoi Mikkeliin 14 uutta työntekijää.

Mikkelissä 20. päivänä huhtikuuta 2018

Valoe Oyj

HALLITUS

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Iikka Savisalo, Valoe Oyj, p. 040 521 6082, email: iikka.savisalo@valoe.com

Jakelu:
www.valoe.com

Valoen toimiala muodostuu uusiutuvaan energiaan, erityisesti aurinkosähköön, liittyvistä sovellutuksista. Valoe myy sen omaan teknologiaan pohjautuvaa automaattista aurinkosähkömodulien valmistustekniikkaa, modulien valmistuslinjoja, moduleita sekä modulien avainkomponentteja. Valoen pääkonttori on Mikkelissä.