OP Ryhmä heikentää tulosnäkymiään vuodelle 2018 - koko vuoden tuloksen ennakoidaan muodostuvan viime vuotta pienemmäksi

OP Ryhmä
Pörssitiedote 24.4.2018 klo 09.00
Sisäpiiritieto

OP Ryhmä arvioi 8.2.2018 julkaistussa tilinpäätöstiedotteessaan vuoden 2018 tuloksen ennen veroja muodostuvan samantasoiseksi tai pienemmäksi kuin vuoden 2017 tulos oli.

Tämänhetkisen arvion mukaan OP Ryhmän vuoden 2018 tuloksen ennakoidaan edelleen olevan hyvällä tasolla mutta jäävän viime vuoden lähes ennätystasoista tulosta pienemmäksi, toisin kuin aiemmin arvioitiin. Tulosnäkymää heikentää erityisesti sijoitustuottojen aiemmin arvioitua heikompi kehitys sekä kehittämisestä aiheutuvien kustannusten nousu ennakoitua suuremmiksi.

Muutos OP Ryhmän näkymiin: Vuoden 2018 tuloksen ennen veroja arvioidaan muodostuvan pienemmäksi kuin vuoden 2017 tulos.

OP Ryhmä julkaisee vuoden 2018 ensimmäisen vuosineljänneksen osavuosikatsauksensa torstaina 3.5.2018 klo 9.00.

Lisätiedot:
Talousjohtaja Harri Luhtala, puh. 010 252 2433

Haastattelupyynnöt:
OPn viestintä, puh. 050 523 9904, viestinta@op.fi

LSE London Stock Exchange
SIX Swiss Exchange
op.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jonka perustehtävänä on vahvan vakavaraisuuden ja tehokkuuden avulla luoda kestävää taloudellista menestystä, hyvinvointia ja turvallisuutta omistaja-asiakkaille ja toimintaympäristölle. OP Ryhmän muodostavat noin 170 osuuspankkia sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Ryhmässä työskentelee 12 000 työntekijää. Ryhmällä on 1,8 miljoonaa omistaja-asiakasta ja kaikkiaan 4,4 miljoonaa asiakasta. www.op.fi