Hedera Group AB startar affärsadministration

Stockholm den 25 april 2018

Hedera Group AB (publ) startar nytt affärsområde inom Affärsadministration

Hedera Group AB (publ), noterat på Nasdaq First North, har under lång tid fått förfrågningar om att kunna hjälpa sina uthyrda konsulter med administrativa tjänster.

Det finns ett stort behov av att få hjälp med uppstart av bolag, bokföring, löner, fakturering, årsredovisningar, deklarationer och rådgivning.

Därför har Hedera beslutat starta en ekonomibyrå med administrativa tjänster.

Ansvarig för affärsområdet blir Jenny Sjögren, som har lång erfarenhet av redovisningsbyrå. Hon har varit ekonomichef i Hedera Group och kommer att ingå i ledningsgruppen för hela Hedera Group.

Hedera Group vill stärka samarbetet med sina kandidater och detta är ett mycket bra exempel på hur vi kan erbjuda kunskap och kompetens till vår viktiga målgrupp, säger Bertil Haglund VD för Hedera Group.

”Jag har jobbat med redovisning sedan 1999 och älskar den här branschen. Att nu, tillsammans med Hedera Group AB, få förtroendet att bygga upp affärsområdet känns verkligen inspirerande, säger Jenny Sjögren”

Syfte
Hedera har som mål att ha en hög tillväxt. Syftet med att starta upp ett nytt affärsområde är att stärka banden till våra konsulter och erbjuda ett mervärde. Det finns ett stort behov av administrativa tjänster och Hedera kommer att kunna knyta fler kandidater till sig.

Vi ser flera synergier som gör att vi kan öka effektiviteten och förbättra lönsamheten, säger VD Bertil Haglund.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB 08-503 015 50.

För ytterligare frågor, kontakta:
Bertil Haglund, VD, 0707 222 644 eller mail: bertil.haglund@hederagroup.se
Peter Näslund, ordförande 0704 220 111

Hedera Group AB (publ), noterat på Nasdaq First North, erbjuder bemanning och rekrytering inom nischade yrkeskategorier. Genom dotterbolagen Ambio Helse, Medical Baerhendtz & Haeger, Läkarresurs, Pridoc, Svensk Läkartjänst LILAB och Hedera Socionom erbjuds bemanning för vård inom olika specialiteter.

Läs hela pressreleasen om Affärsadministration