Aino Health AB (publ): Aino Health representeras i Förenade Arabemiraten

2018-04-26

Aino Health representeras i Förenade Arabemiraten

Aino Health har ingått ett exklusivt partnerskapsavtal med Emirates Artificial Intelligence Technologiese LLC. Emirates A.I., som bolaget kallas, kommer att förmedla Aino Healths lösningar i Förenade Arabemiraten.

- Det är med stor tillfredsställelse vi ingår detta partnerskap med Hans Emirates A.I. Att representeras av ett av de ledande teknikförmedlingsföretagen i regionen ger oss en flygande start på en helt ny marknad, säger Jyrki Eklund, vd och koncernchef för Aino Health AB.

Partnerskapet omfattar inledningsvis den digitala plattformen för preventiv Corporate Health Management, Aino HealthManager. Med hjälp av den kan kunder samla sina processer kopplade till Corporate Health Management och följa upp effektiviteten i sina åtgärder. HealthManager omfattar hantering av sjukfrånvaro, intressenter inom hälsovård och företagsinternt ledningsarbete kring hälsorelaterade affärsprocesser. Tjänsten underlättar för anställda, chefer, HR-avdelning, ledning och företagshälsovård genom att tillhandahålla verktyg för rapportering och analys för att följa nyckeltal och genom att etablera riktlinjer och rutiner som säkerställer att de anställdas produktivitet optimeras.

- Samarbetet med Aino Health låter oss vidga vår tjänsteportfölj med Ainos plattform, som kan digitalisera processer inom Corporate Health Management, exempelvis med modellen för tidigt ingripande. Detta kommer att leda till bättre ledningsarbete, ökad transparens och minskad sjukfrånvaro och därigenom ge minskade kostnader. Vi ser en stor efterfrågan på denna typ av plattform inom organisationer, säger gruppens vd, Karim Attiyah.

Informationen är sådan som Aino Health AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande genom Jyrki Eklunds, vd och koncernchef på Aino Health AB, försorg klockan 14.00 den 26 april 2018.

För mer information:
Jyrki Eklund, vd Aino Health, Telefon: +358 40 042 4221

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av digitala lösningar och processverktyg inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system av plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet. Besök gärna ainohealth.com.

Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq Stockholm First North (Ticker: AINO) med Erik Penser Bank, 08 463 83 00, som Certified Adviser.

UAE_swe