Kommuniké från årsstämma i Hedera Group AB

Stockholm den 8 maj 2018

Kommuniké från årsstämma
Hedera Group AB (publ) höll årsstämma den 8 maj 2018 varvid i huvudsak följande beslut fattades.

Vid årsstämman fastställdes bolagets framlagda resultat- och balansräkning samt beslöts i enlighet med styrelsens förslag att Bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen skulle balanseras till nästa års räkenskaper. Stämman beslöt om ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och den verkställande direktören för deras uppdrag för bolaget under räkenskapsåret 2018.

Bolagstämman beslöt att styrelsen ska bestå av tre ledamöter och att omvälja Peter Näslund, Bertil Haglund och Örjan Berglund som styrelseledamöter i bolaget intill slutet av den årsstämma som hålls under näst följande räkenskapsår. Bertil Haglund valdes till styrelsens ordförande. Till revisionsfirma omvaldes Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB med Lars Kylberg som huvudansvarig revisor.

Beslöts att styrelsearvode skulle utgå med totalt 120 000 kronor att fördelas i enlighet med följande: 60 000 kronor vardera till styrelseledamoten Örjan Berglund och Peter Näslund samt att revisorn skulle ersättas enligt godkänd löpande räkning.

Beslöts om riktad nyemission till David Stafberger om 7 036 aktier till en teckningskurs om 14,30 kr. Teckning sker genom kvittning.

Beslöts i enlighet med styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, besluta om nyemission av aktier eller teckningsoptioner och/eller konvertibler i Bolaget. Betalning ska kunna ske kontant, genom apport eller kvittning. Beslut ska kunna fattas med eller utan företrädesrätt för Bolagets aktieägare och bemyndigandet är begränsat till 30 % av bolagets kapital och röster.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB 08-503 015 50.

För ytterligare frågor, kontakta:
Bertil Haglund, VD, 0707 222 644 eller mail: bertil.haglund@hederagroup.se
Peter Näslund, ordförande 0704 220 111

Hedera Group AB (publ), noterat på Nasdaq First North, erbjuder bemanning och rekrytering inom nischade yrkeskategorier. Genom dotterbolagen Ambio Helse, Medical Baerhendtz & Haeger, Läkarresurs, Pridoc, Svensk Läkartjänst LILAB, Addus Care och Hedera Socionom erbjuds bemanning för vård inom olika specialiteter. Hedera Ekonomi erbjuder även ekonomitjänster.