Hedera Group slutför emission

Stockholm den 9 maj 2018

Emissionen slutförd i Hedera Group AB

Hedera Group AB (publ) har slutfört den nyemission med företräde för bolagets aktieägare som styrelsen beslutade den 16 februari 2018. Emissionen tecknades till 90,2 %, varav 85,6 % med stöd av företrädesrätt och 4,6 % utan stöd av företrädesrätt. Resterande del uppgående till 9,8 % har tecknats av de garanter som Hedera Group tecknat avtal med.

Nyemissionen tillför Bolaget 15,9 MSEK varav kvittning uppgår till 13,6 MSEK. Emissionskostnaderna uppgår till cirka 0,1 MSEK.

Tilldelning har skett i enlighet med de principer som angivits i Bolagets memorandum, som offentliggjordes den 28 mars 2018.

Genom företrädesemissionen ökar antalet aktier med 1 263 625 aktier. Efter företrädesemissionen uppgår aktiekapitalet till 8 976 108 kronor fördelat på 5 610 068 aktier

När kapitalökningen har registrerats av Bolagsverket kommer betalda tecknade BTU att omvandlas till nya aktier. Handel med nya aktier beräknas kunna påbörjas den i slutet av maj 2018.

Stockholm 9 maj 2018
HEDERA GROUP AB (PUBL)

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB 08-503 015 50.

För ytterligare frågor, kontakta:
Maria Nordin, VD 073 041 58 20 eller mail: maria.nordin@addus.se
Bertil Haglund, ordförande 0707 222 644

HEDERA GROUP AB

Hedera Group AB (publ), noterat på Nasdaq First North, erbjuder bemanning och rekrytering inom nischade yrkeskategorier. Genom dotterbolagen Ambio Helse, Medical Baerhendtz & Haeger, Läkarresurs, Pridoc, Svensk Läkartjänst LILAB, Addus Care och Hedera Socionom erbjuds bemanning för vård inom olika specialiteter. Hedera Ekonomi erbjuder även ekonomitjänster.