TDC : Valg til bestyrelsen i TDC A/S den 14. maj 2018

I forlængelse af indkaldelsen til ekstraordinær generalforsamling til afholdelse den 14. maj 2018, kan det oplyses, at følgende bestyrelsesmedlemmer per i dag udtræder af bestyrelsen i TDC A/S:

• Pierre Danon
  • Lene Skole
  • Stine Bosse
  • Pieter Knook
  • Angus Porter
  • Benoit Scheen

Samtidig har DK Telekommunikation ApS oplyst bestyrelsen i TDC A/S om, at DK Telekommunikation ApS foreslår, at følgende kandidater nyvælges til bestyrelsen:

• Mike Parton
  • Martin Bradley
  • Nathan Luckey
  • Arthur Rakowski
  • Ulrik Dan Weuder

Telekommunikation ApS oplyser endvidere, at Marianne Rørslev Bock fortsætter som medlem af bestyrelsen.

Information om disse kandidater, herunder information om andre ledelseshverv i overensstemmelse med selskabslovens § 120, stk. 3, ses nedenfor og kan desuden ses på selskabets hjemmeside www.tdcgroup.com/da/investor-relations/generalforsamling.

Baggrundsoplysninger om kandidater, der foreslås valgt til bestyrelsen:

Mike Parton, født 1954
Uddannelse: Registreret revisor.
Øvrige ledelseshverv: Formand for bestyrelsen i Tele2 (fratræder i maj 2018). Formand for bestyrelsen i Arqiva. Medlem af Chartered Institute of Management Accountants.

Martin Bradley, født 1971
Uddannelse: B.A. (Finansiering), Loughborough University, England.
Øvrige ledelseshverv: Senior administrerende direktør i Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA); chef for European Utilities and Networks team. Formand for bestyrelsen i DKT Holdings ApS, DKT Finance ApS og DK Telekommunikation ApS. Bestyrelsesmedlem i Cadent Gas Limited og Elenia Oy.

Nathan Luckey, født 1979
Uddannelse: B.A. (ingeniør) og B.A. (erhverv), University of Technology, Sydney, Australien.
Øvrige ledelseshverv: Administrerende direktør i Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA); chef for European Communications Infrastructure team. Bestyrelsesmedlem i DKT Holdings ApS, DKT Finance ApS og DK Telekommunikation ApS, Arqiva Group Limited, Ĉeské Radiokomunikace a.s., Towercom a.s., Inea S.A. og Russian Towers.

Arthur Rakowski, født 1957
Uddannelse: B.A.  (Handel, Finansiering), University of New South Wales, Australien.
Øvrige ledelseshverv: Formand for Investor Solutions Group. Udvalgsmedlem i MEIF Investment og udvalgsmedlem i Macquaries MEIF funds Investment. Medlem af Global Capital Committee i British Private Equity Association (BVCA). Bestyrelsesmedlem i DKT Holdings ApS, DKT Finance ApS og DK Telekommunikation ApS, DCT Gdansk, Green Investment Group og Macquarie Infrastructure and Real Assests (Europe). Bestyrelsesmedlem i East London Business Alliance.

Ulrik Dan Weuder, født 1969
Uddannelse: Cand.polit, Københavns Universitet, Danmark.
Øvrige ledelseshverv: Chef for Global Direct Investments. Ansvarlig for alternative investeringer i ATP. Administrerende direktør i Kastrup Airport Parent ApS, Copenhagen Airports Denmark Holdings ApS, Copenhagen Airports Denmark ApS, ATP TIM GP ApS, ATP Timberland Invest K/S, ATP Infrastructure II ApS og ATP Infrastructure III GP ApS. Formand for bestyrelsen i ATP Infrastructure Spain ApS og ATP Infrastructure II ApS. Bestyrelsesmedlem og næstformand i Københavns Lufthavne A/S, DKT Holdings ApS, DKT Finance ApS og DK Telekommunikation ApS.  Bestyrelsesmedlem i Redexis Gas, S.A., ATP Infrastructure III GP ApS, Lincoln Topco Pte. Limited, APR Energy Limited og JJ X-Ray Holding A/S.

TDC A/S

Teglholmsgade 1

0900 København C

tdc.dk