Fynske Bank A/S: Periodemeddelelse 1. kvartal 2018

Selskabsmeddelelse nr. 2018/06

Fynske Bank i fortsat fremgang

Fynske Banks regnskab for første kvartal af 2018 viser et resultat før skat på 49,5 mio. kroner.

Fynske Bank er kommet godt fra start i 2018, og den lokale bank fortsætter dermed de seneste års fremgang.
Regnskabet for det første kvartal i 2018 viser et resultat på 49,5 mio. kroner før skat. I samme kvartal sidst år lød resultatet på 32,5 mio. kroner.

Resultatet glæder adm. direktør Petter Blondeau. Han hæfter sig især ved, at Fynske Bank sammenlignet med første kvartal i 2017 har løftet sit udlån med mere end seks procent til 3,1 mia. kroner.

”Vi fortsætter vores positive udvikling og starter året med et meget tilfredsstillende resultat. Det glæder mig især, at vi fortsat trækker nye kunder til vores bank. Det har sammen med et lidt større udlån til eksisterende kunder været med til at løfte vores samlede udlån pænt,” siger Petter Blondeau.

Banken noterer sig også en positiv udvikling i netto gebyr- og provisionsindtægter, der, som følge af et højt aktivitetsniveau bidrager til resultatet. Derudover bidrager højere kursreguleringer væsentligt til den positive resultatudvikling.

Forventningerne til årets resultat før skat er uændret i forhold til den udmeldte opjustering pr. 12. marts 2018. Forventningen til årets resultat før skat er fortsat i niveauet 95-105 mio. kroner.

Spørgsmål til meddelelsen rettes til administrerende direktør Petter Blondeau på telefon 62 17 65 01.

FYNSKE BANK A/S

Fynske Bank delårsrapport 1. kvartal 2018 Selskabsmeddelelse 2018-06