NNIT A/S: NNIT vinder udbud om drift af næste generation af NemLog-in

NNIT vinder udbud om drift af næste generation af NemLog-in

NNIT skal stå for driften af næste generation af den offentlige, digitale infrastrukturs rygrad i et af verdens mest digitaliserede samfund.

København, 30. maj, 2018 - NNIT, en førende leverandør af it-services og konsulentydelser, har indgået kontrakt med Digitaliseringsstyrelsen om it-drafitafvikling af den næste generation af NemLog-in.

Gennem de kommende minimum syv år vil NNIT håndtere driften af tredje generation af den succesfulde portal til offentlig digital selvbetjening.

NemLog-in udgør nøglehullet ind til det digitale offentlige Danmark, som benyttes af næsten alle danske borgere og 250.000 virksomheder og offentlige myndigheder. Borgere og medarbejdere bruger det eksempelvis til at få adgang til deres skatteoplysninger eller bestille et nyt pas.

Løsningen er med til at konsolidere Danmarks placering som et af verdens mest digitaliserede samfund, forklarer Lars Andersen, Vice President, NNIT:

"Danmark er det mest digitale land i EU, og i NNIT ser vi frem til fortsat at samarbejde med den offentlige sektor om at sikre løsningens utroligt høje niveau af sikkerhed, stabilitet og kvalitet for den fleksible løsning, som på samme tid er sig åben over for nye teknologier."

NNIT har leveret både drift og udvikling siden januar 2013, og de to opgaver er nu udbudt separat.

Driften af NemLog-in blev udbudt i november 2017. Fire leverandører var prækvalificeret, og NNIT leverede tilbuddet med den bedste balance mellem kvalitet og pris.

NNIT har omtrent 350 kunder, hvoraf cirka 100 er lokaliseret uden for Danmark. Omtrent 20 % er kunder fra den internationale life-science-industri (januar 2018).

Yderligere oplysninger:
Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com

Om NNIT
NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life-sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S har flere end 3.000 medarbejdere globalt.www.nnit.com

Om Digitaliseringsstyrelsen

Pressemeddelelse udsendt af Digitaliseringsstyrelsen i dag, 30. maj 2018: https://digst.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2018/maj/kontrakt-med-driftsleverandoer-for-nemlog-in-er-underskrevet/

20180530 NemLogin DK