Capital Markets Day: UPM tähtää korkeammalle uudistumalla ja kasvattamalla tulostaan

(UPM, Helsinki, 31.5.2018 klo 16.20 EET) - UPM:n Capital Markets -tapahtumassa Lontoossa esiteltiin yhtiön arvonluontia ja vahvoja tuloskasvumahdollisuuksia.

"Tavoittelemme erinomaisia tuottoja osakkeenomistajille vahvoilla tuloksilla ja avaamalla mahdollisuuksia tuloskasvuun. Yhtiön markkinalähtöinen liiketoimintamalli, eriytetyt liiketoimintastrategiat sekä hallittu ja tehokas pääoman allokointi ovat yhtiön arvonluonnin keskiössä. Kilpailuetumme pohjautuu tänä päivänä vahvasti myös innovaatioihin ja vastuullisuuteen, jotka avaavat merkittävästi uusia mahdollisuuksia tulevaisuudessa", sanoo UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesonen.

"Kasvutalouksien keskiluokka, kaksi miljardia uutta kuluttajaa, muovaavat globaalia kysyntää ensi vuosikymmenellä merkittävästi. Vastattaessa tähän kysyntään kestävät ja turvalliset ratkaisut luovat ainoan vankan perustan pitkän aikavälin arvonluonnille. UPM:n liiketoiminnoille tämä tulevaisuus tarjoaa rajattomasti kasvumahdollisuuksia pitkällä aikavälillä."

"UPM:n tulevien vuosien merkittävimmät kasvukärjet ovat uusiutuvat, korkean arvon kuitutuotteet, erikoispakkausmateriaalit sekä molekulaariset liiketoiminnot, kuten biopolttoaineet ja puupohjaiset biokemikaalit. Meillä on näissä liiketoiminnoissa ainutlaatuiset kilpailulähtökohdat. Kaikissa näissä liiketoiminnoissa kysyntänäkymät ovat vahvat ja niitä tukevat globaalit megatrendit. Liiketoiminnoillamme on hyvät edellytykset toimittaa kestäviä ratkaisuja tähän kasvavaan kulutuskysyntään."

"UPM on paremmassa asemassa kuin koskaan. Tulevina vuosina pyrimme ohjaamaan enemmän pääomaa yhtiön kasvuun ja uudistumiseen ja samanaikaisesti jakamaan houkuttelevaa osinkoa osakkeenomistajille ja säilyttämään liikkumatilan vahvassa taseessamme", Pesonen toteaa.

Kaikki Capital Markets Day -tapahtuman englanninkieliset esitykset ja webcast-nauhoite ovat saatavilla UPM:n verkkosivuilla.

Lisätietoja antavat:
Talous- ja rahoitusjohtaja Tapio Korpeinen, UPM, puh. 02041 50004
Sijoittajasuhdejohtaja Mika Mikkola, UPM, puh. 040 595 3202

UPM, Sijoittajasuhteet
ma-pe klo 9-16
puh: 02041 50033
ir@upm.com

UPM, Mediasuhteet
ma-pe 9-16
media@upm.com

UPM
Biometsäteollisuuden edelläkävijänä rakennamme kestävää, innovaatiovetoista ja kiinnostavaa tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. UPM tarjoaa kestäviä ja turvallisia ratkaisuja kasvavaan maailmanlaajuiseen kulutukseen. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Yhtiössämme työskentelee noin 19 100 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.fi