Suomen Hoivatilat Oyj: Uusia liiketoiminta-avauksia

Suomen Hoivatilat Oyj

Pörssitiedote 13.6.2018 kello 08.00 EET

Uusia liiketoiminta-avauksia

Suomen Hoivatilat Oyj:n hallitus kokoontui 12.6. ja teki kokouksessaan päätöksiä useista merkittävistä liiketoiminta-avauksista.

Uusi tuoteryhmä - tilaelementtipäiväkodit

Hoivatilat täydentää palvelutarjoomaansa ja tuo markkinoille uutena tuoteryhmänä siirtokelpoiset vuokrattavat tilaelementtipäiväkodit. Tilaelementtipäiväkoti valmistetaan vakioiduissa tehdasolosuhteissa ja kuljetetaan rakennuspaikalle valmiina moduuleina. Tehdasvalmistus nopeuttaa merkittävästi toimitus- ja rakennusprosessia ja siirtokelpoisuus mahdollistaa asiakkaille myös lyhyempiaikaisen vuokrauksen mielekkäällä kustannustasolla. Ensimmäinen tilaelementtipäiväkoti toteutetaan Raaheen, jonne rakentuu noin 1000 m2:n ja kuuden lapsiryhmän päiväkoti vuoden 2018 loppuun mennessä. Päiväkodissa palveluntarjoajana toimii Touhula Varhaiskasvatus.

Hoivatilat mukaan Kuopion Porttiin

Hoivatilat on allekirjoittanut 12.6.2018 kauppasopimuksen Kuopion ydinkeskustaan rakennettavan Kuopion Portin hoivakotitilojen ja palveluasuntojen osalta. Kuopion Porttiin rakentuu Hoivatilojen omistukseen yhteensä 65 palvelu- ja hoiva-asuntoa käsittävä kiinteistöosakeyhtiö. Palveluntuottajana kohteessa toimii pitkällä vuokrasopimuksella Attendo ja kohteen rakentaa Lapti Groupiin kuuluva Rakennusliike Lapti. Investoinnin arvo on noin 10 miljoonaa euroa. Kohde valmistuu arviolta tammikuussa 2020.

Suomen Hoivatilat Oyj

Lisätietoja:
Suomen Hoivatilat Oyj, toimitusjohtaja Jussi Karjula, jussi.karjula@hoivatilat.fi, p. +358 40 773 4054

Hoivatilat lyhyesti:
Suomen Hoivatilat Oyj on erikoistunut päivä- ja hoivakotikiinteistöjen sekä palvelukortteleiden ja koulujen tuottamiseen, omistamiseen ja vuokraamiseen. Hoivatilat on perustettu vuonna 2008 ja yhtiö on tehnyt yhteistyötä jo noin 50 suomalaisen kunnan kanssa ja käynnistänyt yli 120 kiinteistöhanketta eri puolelle Suomea. Yhtiö listautui Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle 1.3.2017.