Siili päivittää strategiaansa ja johtamisjärjestelmäänsä

Siili Solutions Oyj Pörssitiedote 19.6.2018 kello 9.30

Siili Solutions Oyj päivittää strategiaansa ja johtamisjärjestelmäänsä. Siilin nykyinen keskitetysti johdettu matriisiorganisaatio jaetaan vuoden 2018 loppuun mennessä vaiheittain useampaan itsenäiseen liiketoiminta-alueeseen. Tavoitteena on siirtää päätöksenteko lähemmäksi työntekijöitä ja asiakkaita. Strategiapäivityksellä ei ole vaikutusta yhtiön aiemmin antamiin kuluvan vuoden näkymiin. Toimenpiteiden tavoitteena on nopeuttaa Siilin kasvua ja parantaa yhtiön kannattavuutta vuodesta 2019 alkaen.

Ensimmäisessä vaiheessa Siilin liiketoiminta jakaantuu viiteen liiketoiminta-alueeseen 1.7.2018 alkaen:

1. Key Accounts -liiketoiminta kattaa valtaosan Siilin nykyisestä liiketoiminnasta digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja ylläpitämisessä
  2. Automotive -liiketoiminnan tavoitteena on kasvaa nopeasti erityisesti autoteollisuuden tuotekehityskumppanina
  3. New Solutions -liiketoiminta toimii alustana uusien, asiakaskeskeisten liiketoiminta-alueiden syntymiselle
  4. Expert Agency -liiketoiminta tarjoaa osaajia asiakkaiden johtamiin projekteihin
  5. Cloud Managed Services -liiketoiminta laajentaa ja tehostaa asiakkaan ylläpitämiä sovelluksia ja IT-infrastruktuuria hyödyntämällä pilvialustoja

”Siilin juuret ovat tuntipohjaisessa, pitkiin asiakassopimuksiin perustuvassa resursointi-liiketoiminnassa. Viime vuosina Siilissä on rakennettu ratkaisuliiketoimintaa, samalla kun yhtiö on kasvanut. Eri tyyppisillä liiketoiminnoilla on kuitenkin erilaiset johtamistarpeet eikä nykyinen matriisiorganisaatio vastaa ratkaisuliiketoiminnan tarpeita. Järjestäydymme nyt ensimmäisessä vaiheessa viiden liiketoiminnan ympärille, mutta tulevaisuudessa niitä voi olla useampia. Kehitämme yhtiön rakennetta vaiheittain kohti itsenäisiä liiketoiminta-alueita. Visionamme on organisoitua itsenäisiin yksiköihin, joita yhdistää kevyt hallinto ja tukitoiminnot. Olemme kevään aikana ottaneet myös käyttöön uuden toiminnanohjausjärjestelmän. Näillä kehitystoimilla olemme valmiita tulevaisuuden kasvuun,” kommentoi toimitusjohtaja Timo Luhtaniemi.

Näkymät vuodelle 2018 (ennallaan)
Vuoden 2018 liikevaihdon arvioidaan olevan 66–72 miljoonaa euroa ja käyttökatteen (EBITDA) 6,6–7,6 miljoonaa euroa.

Siili Solutions Oyj

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Timo Luhtaniemi
Puhelin: 0400 447 464, sähköposti: timo.luhtaniemi(at)siili.com

Jakelu:
www.siili.com/fi

Siili Solutions lyhyesti:
Siili Solutions Oyj on uuden ajan ohjelmistointegraattori ja digitaalisten palveluiden kumppani, joka tuottaa koko tietojärjestelmän kattavia teknologiariippumattomia IT-asiantuntijapalveluita Suomen ja maailman johtaville yrityksille. Siilillä on toimistot Suomessa, Saksassa, Puolassa ja USA:ssa. Siili Solutions Oyj:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla. Siili on kasvanut nopeasti ja kannattavasti perustamisestaan vuodesta 2005 lähtien. www.siili.com/fi