Scandinavian Tobacco Group A/S: Ansætter Marianne Rørslev Bock som ny finansdirektør

Selskabsmeddelelse
Nr. 14/2018

København, 29 juni 2018

Scandinavian Tobacco Group A/S ansætter
Marianne Rørslev Bock som ny finansdirektør

Marianne Rørslev Bock tiltræder som finansdirektør (CFO) i Scandinavian Tobacco Group A/S senest  1. januar 2019. Hun kommer fra en stilling som finansdirektør i Brødrene Hartmann A/S, en globalt førende virksomhed inden for emballageløsninger.

Niels Frederiksen, CEO i Scandinavian Tobacco Group siger: "Jeg er glad for at kunne byde  Marianne Rørslev Bock velkommen som ny CFO og medlem af direktionen i Scandinavian Tobacco Group. Hun har en stærk finansiel baggrund med solid erfaring fra M&A og vil bidrage med forretningsforståelse samt overbevisende ledelses- og kommunikationskompetencer. Hendes erfaring og kompetencer vil utvivlsomt styrke vores virksomhed."

"Jeg glæder mig til at starte i Scandinavian Tobacco Group, en global FMCG virksomhed med en stærk brand portefølje og en ambitiøs strategi om at blive den ubestridte globale markedsleder inden for cigarer og pibetobak. Jeg ser frem til at blive en del af organisationen og til at bidrage til at levere på strategien," siger Marianne Rørslev Bock.

Forud for  Marianne Rørslev Bocks nuværende stilling havde hun en række ledende finansielle stillinger i Danisco (1994-2012) og hun bestrider for tiden en række bestyrelsesposter blandt andet i TDC Group, Kemp & Lauritzen og i Finanstilsynet. Hun er 54 år gammel og er uddannet cand.merc.aud fra Handelshøjskolen i København.

For yderligere information, kontakt:
Medier: Simon Mehl Augustesen, Director of Group Communications, telefon: +45 7220 7152 eller simon.augustesen@st-group.com

Investorer
: Torben Sand, Head of Investor Relations, telefon: +45 7220 7126 eller torbensand@st-group.com

Selskabsmeddelelse 14 2018