Velcora Holding AB (publ) delårsrapport januari - juni 2018

Andra kvartalet 2018

• Nettoomsättning uppgick till 87,2 Mkr (75,9 Mkr).
  • Rörelseresultatet före avskrivningar och nedskrivningar (EBITDA), justerat för kostnader av engångskaraktär, uppgick till 19,5 Mkr (18,0 Mkr).
  • Periodens resultat efter skatt uppgick till -4,5 Mkr (-13,7 Mkr).
  • Likvida medel uppgick vid periodens slut till 57,5 Mkr (59,0 Mkr).

Januari – juni 2018

• Nettoomsättning uppgick till 165,4 Mkr (157,4 Mkr).
  • Rörelseresultatet före avskrivningar och nedskrivningar (EBITDA), justerat för kostnader av engångskaraktär, uppgick till 38,3 Mkr (42,3 Mkr).
  • Periodens resultat efter skatt uppgick till -11,5 Mkr (-11,0 Mkr).
  • Likvida medel uppgick vid periodens slut till 57,5 Mkr (59,0 Mkr).

Övriga väsentliga händelser under första kvartalet 2018

• Den 18 juni avhöll Bolaget Årsstämma där sittande styrelse omvaldes. Se även Årsstämma i Velcora.

Kommentar från vd Peter Schmid
Andra kvartalet 2018 blev ett starkare kvartal i jämförelse med samma kvartal föregående år, även om man bör ha i beaktande att andra kvartalet 2017 var ett något svagare kvartal försäljningsmässigt.

Vi har under kvartalet fortsatt vårt arbete med att utveckla Koncernens arbetsmetoder för att klara av fortsatt expansion. Koncernens nytillträdde VP Manufacturing and Supply Chain Patrick Olsson går nu igenom hela Koncernens produktions- och inköpsstrategi. Jonas Falkestedt, ny global Head of Engineering, fokuserar på att strama upp Bolagets tekniska utvecklingsprocess för att vi än bättre ska kunna möta våra kunders behov av en förstklassig tjänst.

Velcora Holding AB (publ) delårsrapport januari - juni 2018