Uponor täyttää sata vuotta

Uponor Oyj     Lehdistötiedote     13.8.2018     9.30

Uponor täyttää sata vuotta

Uponorin tarina alkoi tasan sata vuotta sitten kun Aukusti Asko-Avonius jätti 13.8.1918 elinkeinoilmoituksen ja perusti puusepänverstaan Lahteen. Verstas kasvoi nopeasti Pohjoismaiden suurimmaksi huonekaluvalmistajaksi, ja 1960-luvulla yritys laajensi toimintaansa muoviteollisuuteen.

Satavuotisjuhlavuoden kunniaksi Uponor on kutsuttu New Yorkiin sulkemaan kaupankäynti Nasdaq-markkinapaikalla maanantaina 20.8.2018. Tilaisuudessa Uponorin toimitusjohtaja Jyri Luomakoski soittaa sulkemiskelloa ja pitää puheen. Uponor on seremonian ajan esillä Times Squaren valotauluilla. Seremonia alkaa klo 15.50 paikallista aikaa (klo 22.50 Suomen aikaa). Voit katsoa seremonian live-lähetyksenä: new.livestream.com/nasdaq/live.

Uponorin satavuotisjuhlaa on vietetty useissa Uponorin toimipisteissä ja tapahtumissa läpi vuoden. Lue lisää yhtiön satavuotistaipaleesta verkosta: uponor.fi/yritys/historia.

Uponor Oyj

Susanna Inkinen
viestintä- ja yritysvastuujohtaja
puh. 020 129 2081

JAKELU:
Tiedotusvälineet
www.uponor.fi

Uponor lyhyesti

Vuosi 2018 on Uponorin 100-vuotisjuhlavuosi. Menestyksemme perustuu vahvoihin kumppanuuksiin asiakkaidemme ja sidosryhmiemme kanssa ennen, tänään ja huomenna.

Uponor on johtava kansainvälinen yhtiö, joka tarjoaa tuotteita ja ratkaisuja turvalliseen veden jakeluun, energiatehokkaaseen lämmitykseen ja viilennykseen sekä luotettavaan yhdyskuntatekniikkaan. Yhtiö palvelee asuntorakentamisen, teollisuus-, liike- ja julkisen rakentamisen sekä kunnallistekniikan ja ympäristörakentamisen segmenttejä. Uponorin palveluksessa on noin 4 000 henkeä 30 maassa, etupäässä Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Vuonna 2017 Uponorin liikevaihto oli lähes 1,2 miljardia euroa. Uponor Oyj on listattu Nasdaq Helsingissä. www.uponor.fi