Mandalay Resources Corporation går ut med förändringar i det högre ledningsteamet

TORONTO, Aug. 16, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation ("Mandalay" eller "Bolaget") (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) meddelade idag följande förändringar i sitt ledningsteam:

• Nick Dwyer är ny Chief Financial Officer (”CFO”) för Bolaget. Nick Dwyer var tidigare Group Financial Controller på Mandalay. Nick Dwyer kommer att ersätta Sanjay Swarup, som har meddelat att han lämnar sin tjänst med omgående verkan för att fortsätta sin karriär på annan plats. Bolaget kombinerar befattningarna Group Financial Controller och CFO.
  • Ryan Austerberry tar plats som General Manager för Björkdal. Ryan Austerberry har arbetat inom Bolaget med flera olika befattningar och har tidigare varit Manager, Technical Services vid Mandalay Corporate och innan det, Manager, Technical Services vid Björkdal. Ryan Austerberry ersatte Pär Göting den 30 juli 2018, som nu har lämnat företaget för att fortsätta sin karriär på annan plats. I samband med Ryan Austerberrys befordran har Bolaget eliminerat befattningen Manager, Technical Services.

Utöver att kombinera rollerna CFO och Group Financial Controller och eliminera rollen som Manager, Technical Services, meddelade Mandalay även ytterligare neddragningar av befattningar inom företaget och man har eliminerat befattningarna VP Leadership Development, Performance & Sustainability och Chief Cordilleran Geologist.

Dominic Duffy, President och CEO för Mandalay Resources, kommenterade, ”Kostnadsminskningarna inom alla Mandalays verksamhetsgrupper är ett stort strategiskt åtagande för bolaget. Sedan maj i år har vi arbetat med att strömlinjeforma Mandalays organisatoriska struktur och har antingen eliminerat eller kombinerat genom befordran följande befattningar: COO, VP Leadership Development, Performance & Sustainability, Chief Cordilleran Geologist, Group Financial Controller och Manager, Technical Services. Dessa förändringar och de medföljande minskningarna av löner och fasta kostnader kommer att skapa kostnadsbesparingar och göra att vi kan fokusera på att få ut de absolut bästa resultaten från våra nyckeltillgångar. Vi strävar efter att vara så kostnadsmedvetna och effektiva som möjligt då vi arbetar med att generera mer kontanter och stärka vår balansräkning.”

Dominic Duffy fortsatte, ”på Mandalays vägnar vill jag tacka Sanjay Swarup för hans bidrag till Bolaget under de senaste åtta åren. Sanjay Swarup har under sin tid på företaget säkerställt att Mandalay har haft den finansiella flexibilitet och solida grund som krävs för att växa och uppfylla de strategiska målen och ofta under svåra marknader. Sanjay Swarup har även gjort ett utmärkt jobb när han har förberett Nick Dwyer som efterträdare i befattningen som CFO.”

Dominic Duffy avslutade, ”Det är även tillfredsställande att få välkomna Nick Dwyer och Ryan Austerberry till deras nya befattningar. De har båda utmärkta meriter inom Bolaget innan deras befordringar. Nick Dwyer tog ledningen för många av vårt finansteams ansträngningar och Ryan Austerberry har haft en betydande roll i den operativa vändningen på både Björkdal och Costerfield. Jag ser fram emot att arbeta med dem i deras nya befattningar.”

Nick Dwyer har över 10 års erfarenhet av ledning, redovisning och bolagsstyrning i Nordamerika, Australien, Europa och Afrika. Nick Dwyer har en Bachelor of Commerce-examen från University of Western Australia och har behörighet som Chartered Accountant (Australien). Innan han kom till Mandalay, arbetade Nick Dwyer som Head of Corporate Accounting på African Minerals i London, Storbritannien, där han hjälpte till med en utländsk investeringstransaktion på 1,5 miljarder USD. Nick Dwyer har även erfarenhet inom bankvärlden på RBS Banking Group.

Ryan Austerberry (MAusIMM CP) har över 15 års erfarenhet inom råvaruindustrin, framförallt inom tekniska roller och projektledning. Ryan Austerberry har arbetat med Mandalay Resources Corporation sedan 2009 och innan han blev GM för Björkdal, var han Corporate Manager för Technical Services. Ryan Austerberry har en Bachelors of Applied Science-examen från Royal Melbourne Institute of Technology och ett Graduate Diploma in Mining från University of Ballarat, samt en MBA från Australian Institute of Business.

För mer information:
Dominic Duffy
President och Chief Executive Officer

Greg DiTomaso
Director of Investor Relations

Kontakt:
647.260.1566

Om Mandalay Resources Corporation:
Mandalay Resources är ett kanadensiskt företag som arbetar med naturresurser och som har produktionstillgångar i Australien och Sverige samt underhålls- och utvecklingsprojekt i Chile. Företaget är fokuserat på en förvärvsstrategi och att skapa nödvändig volym genom att lägga till projekt som är i ett långt utvecklat skede eller redan i produktion inom guld, silver och antimon i Australien, Amerika och Europa för att skapa kortsiktigt kassaflöde och värde för aktieägare.