Delårsrapport for 2. kvartal 2018

Schouw & Co. har fredag offentliggjort delårsrapport for 2. kvartal 2018. Omsætningen steg med 10%, mens EBITDA steg med 12%. Forventningen til EBITDA for helåret reduceres til et interval på 1.580-1.700 mio. kr. som allerede meddelt i selskabsmeddelelse den 10. august 2018.

Hovedpunkter

• Schouw & Co. fik et godt 2. kvartal med 10% omsætningsfremgang til 4.534 mio. kr.
  • EBITDA-resultat blev forøget med 12% til 399 mio. kr.
  • Schouw & Co. reducerer forventningerne til året som følge af isolerede udfordringer for BioMar i Norge og Fibertex Personal Care i Malaysia i 2. halvår.
  • Aktietilbagekøbsprogram på op til 200 mio. kr. igangsættes.

Adm. direktør Jens Bjerg Sørensen udtaler

"Schouw & Co. har i 2. kvartal 2018 haft god omsætningsfremgang, væsentligst drevet af øgede afsatte mængder samt BioMars indtræden på markedet for rejefoder i Ecuador. Resultatmæssigt realiserer vi en forholdsmæssig tilsvarende udvikling i EBITDA på trods af intensiveret konkurrence og generelt udfordrende priser på komponenter og råvarer.

Gennemgående er der stadig god aktivitet i de segmenter, vores virksomheder arbejder med. Vi har desværre måttet nedjustere vores resultatforventninger til 2018 på grund af udfaldet af kontrakt-forhandlingerne i BioMar i Norge samt lavere aktivitet hos større kunder i Fibertex Personal Care i Malaysia. Vi sætter nu øget fokus på lønsomhed samt generering af cash flow, og på sigt forventer vi igen volumenfremgang."

Telefonkonference på engelsk i forbindelse med regnskabet

• Fredag, den 17. august 2018 kl. 15:00
    Telefonnummer til deltagere: DK: +4535445583 // UK: +442031940544 // SE: +46856642661 //
    US: +18552692604

Aktieselskabet Schouw & Co.

Jørn Ankær Thomsen, bestyrelsesformand
Jens Bjerg Sørensen, adm. direktør, telefon +45 86 11 22 22.

Vedhæftet fil

2018-08-17 Schouw 2018 Q2 DAN vFinal