SKAKO nedjusterer forventningerne til årets resultat

Til NASDAQ OMX Copenhagen A/S

GlobelNewswire                                                 Faaborg, den 21. August 2018

Selskabsmeddelelse nr.12/2018

SKAKO nedjusterer forventningerne til årets resultat

Bestyrelsen i SKAKO A/S har besluttet at nedjustere forventningerne til årets resultat. Det sker på baggrund af udviklingen i første halvår af 2018, som ikke har levet op til forventningerne.

Som følge af en langsommere indgang af ordrer end forventet samt udsættelse af større anlægsprojekter, som dermed forskyder omsætning fra 2018 til 2019, har vi nedjusteret vores forventninger til omsætningen i 2018.

Herudover ligger bruttomarginen i første halvår af 2018 under det forventede som følge af engangsomkostninger til afslutning af enkelte anlægsprojekter, ligesom engangsomkostninger til omstrukturering af koncernledelsen også har negativ indflydelse på resultatet.

Det er primært udviklingen i Concrete divsionen som er skyld i nedjusteringen.

SKAKO A/S’ ordrebeholdning ved indgangen af tredje kvartal 2018 udgør DKK 122,5 mio., hvilket er 12,1 % højere end ved indgangen til tredje kvartal 2017, og 68,3 % højere end ordrebeholdningen ved indgangen til 2018. Derfor har vi, til trods for denne nedjustering, således positive forventninger til den fremtidige indtjening i SKAKO A/S.

SKAKO forventer nu et driftsresultat (EBIT) på DKK 15,0 – 20,0 mio.

Tidligere forventede SKAKO i 2018 et driftsresultat (EBIT) på DKK 25,0 – 30,0 mio.

SKAKO A/S

Jens Wittrup Willumsen