Bilia AB (publ) offentliggör ett frivilligt återköpserbjudande av vissa utestående seniora icke-säkerställda obligationer och avser att emittera ny senior icke-säkerställd obligation

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I, USA ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG.

Bilia AB (publ) (“Bolaget”) erbjuder innehavare av Bolagets utestående, nedan listade obligationer (”Obligationerna”) att delta i ett återköp där Bolaget köper tillbaka Obligationer mot kontant vederlag (”Återköpserbjudandet”) till det pris som anges nedan, villkorat av bland annat resultatet av emissionen av Nya Obligationer (såsom definierats nedan). Obligationerna kommer att återköpas i enlighet med bestämmelserna och villkoren som beskrivs i ett återköpsdokument daterat
27 september 2018.

Beskrivning av obligationerna / ISIN / Utestående belopp / Minsta denominering / Pris

2016/2021 senior unsecured floating rate notes / SE0008186886 / SEK 1.000.000.000/ SEK 1.000.000 / 104.00%

Kompletta villkor och bestämmelser för Återköpserbjudandet finns i Återköpsdokumentet, som finns bilagt i nedan bifogad pdf-fil.

I samband med Återköpserbjudandet avser Bolaget ge ut nya SEK-denominerade seniora icke-säkerställda obligationer med en förväntad löptid om 5 år (de ”Nya Obligationerna”) med förbehåll för rådande marknadsförhållanden.

Återköpserbjudandet löper ut kl. 12.00 CET den 4 oktober 2018 om det inte förlängs, återupptas, dras tillbaka eller avslutas efter beslut av Bolaget. Likvid för Återköpserbjudandet förväntas att redovisas omkring den 11 oktober 2018 och senast den 16 oktober 2018. Bolagets återköp av Obligationer är villkorat av en framgångsrik emission av de Nya Obligationerna.

Bolaget har lämnat i uppdrag till DNB Markets en del av DNB Bank ASA, filial Sverige och Nordea Bank AB (publ) att agera arrangörer och bookrunners i samband med Återköpserbjudandet.

Dealer Managers och Joint Bookrunners:

DNB Markets en del av DNB Bank ASA, filial Sverige: +47 23 26 80 99, bond.syndicate@dnb.no

Nordea Bank AB (publ): +45 6161 2996, NordeaLiabilityManagement@nordea.com

För ytterligare information, vänligen kontakta Bolaget:

Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se

Göteborg den 27 september 2018

Bilia AB (publ)

Denna information är sådan som Bilia AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lag om värdepappersmarknaden (2007:528). Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27 september 2018, kl. 08:30 CET.

___________________________________________________________________________________________________________________________________
Bilia erbjuder bilförsäljning, service- och tilläggstjänster och är en av Europas största bilkedjor med en verksamhet i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia omsatte
27,5 mdkr år 2017 och hade 4 708 anställda.

Återköpserbjudande