Arcoma AB: Katja Kristensson ny kvalitetschef för Arcoma

1 oktober 2018

Arcoma AB (publ) har tillsatt Katja Kristensson som ny kvalitetschef, from den 1:a oktober 2018, med ansvar för kvalitet, ledningssystem och regulatoriska godkännanden.  Katja är utbildad farmaceut och kommer närmast från Sofus Regulatory Affairs AB, där hon har varit konsult och arbetat framförallt mot läkemedelsbranschen.

Katja ansluter till Arcomas ledningsgrupp, som därutöver består av VD Jesper Söderqvist, CFO AnnaPia Johansson, Produktchef Linda Ungsten, Utvecklingschef Johan Henningsson och Produktions- och logistikchef Nicklas Johansson.

"Jag ser fram emot utmaningen med att jobba som kvalitetschef på Arcoma. Det känns både spännande och tillfredsställande att få jobba med röntgenprodukter, som utgör en viktig del av sjukvården. Jag tilltalas av Arcomas framtidsvision och gläds åt att jag kommer att få vara med och bidra till att leverera högkvalitativa produkter som kunder värdesätter och är nöjda med." säger Katja Kristensson.

"Jag är mycket nöjd över att Katja kommer till Arcoma. Hon har en bred och relevant erfarenhet inom marknadsgodkännandena av läkemedel och livsmedel samt inom kvalitetsarbete på apotek och medicinsk information som kommer att bidra till att utveckla Arcoma" säger Jesper Söderqvist, VD Arcoma.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Arcomas VD Jesper Söderqvist,
Telefon: +46 470 70 69 81, E-mail: jesper.soderqvist at arcoma.se

Om Arcoma

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

För mer information om bolaget besök www.arcoma.se

181001 Katja Kristensson ny QA