Gabriel Holding A/S underskriver Letter of Intent vedrørende salget af datterselskabet Gabriel Ejendomme A/S

I marts 2016 igangsatte ledelsen en proces for at afhænde datterselskabet Gabriel Ejendomme A/S.

Gabriel Holding A/S har d.d. underskrevet Letter of Intent med pensionskoncernen PenSam med henblik på salg af hele aktiekapitalen i det 100% ejede datterselskab, Gabriel Ejendomme A/S.

Den samlede salgspris udgør 150 mio. kr. hvorfra fratrækkes rentebærende gæld og udskudt skat i Gabriel Ejendomme A/S. Transaktionen vedrørende overdragelse af ejendomsselskabet til pensionskoncernen PenSam forventes at finde sted omkring 1. april 2020.

Handlen er betinget af tilfredsstillende due diligence samt at der kan gennemføres en lokalplanændring som tillader opførelse af boliger på matriklen.

Som en del af salgsaftalen har driftsselskabet Gabriel A/S indgået en uopsigelig lejeaftale på 15 år med Gabriel Ejendomme A/S for hele det nuværende erhvervsareal på ca. 6.900 m2.

Gabriel A/S har fremlejeret og viderefører herefter udlejningsforretningen kendt i Aalborg som Gabriel Erhvervspark.

Gennemføres salget af aktiekapitalen i overensstemmelse med det underskrevne letter of intent vil det resultere i en nettoindtjening for koncernen på ca. 53 mio. kr. i det regnskabsår (forventeligt regnskabsåret 2019/20) hvor handlen kan gøres endelig. Et salg af ejendomsselskabet forventes til sin tid at tilføre koncernen en likviditetsforbedring på ca. 100 mio. kr.

Ledelsen vil informere når der er nyt herom.

Gabriel Holding A/S
Hjulmagervej 55