Fingerprint Cards AB: inbjudan till presentation av resultatet för tredje kvartalet 2018

Fingerprint Cards AB (Fingerprints(TM)) bjuder in till telefonkonferens och en webbsänd presentation av resultatet för tredje kvartalet 2018, den 26 oktober 2018 klockan 09:00 CET. Rapporten kommer att publiceras klockan 07:00 samma dag.

Fingerprints vd Christian Fredrikson presenterar rapporten tillsammans med CFO Per Sundqvist i en kombinerad webbsändning och telefonkonferens. Presentationen sker på engelska.

Tid: fredagen den 26 oktober 2018, klockan 09:00 CET.
Plats: kombinerad webbsändning och telefonkonferens.

Rapporten kommer att finnas på https://www.fingerprints.com/

Webbsändningen och allt presentationsmaterial finns på https://engage.vevent.com/rt/fingerprints/index.jsp?seid=137 där man även har möjlighet att ställa frågor.

För media och analytiker: Telekonferensen nås via +44 (0) 2071 928000 (internationella deltagare) eller
08-506 921 80 (svenska deltagare). V.g. uppge konferens-ID 3669919.

Om Fingerprints
Fingerprint Cards AB, Fingerprints, är det ledande globala biometribolaget med svenska rötter vars mission är att leda utvecklingen av biometrisk interaktion som möjliggör individens bekvämlighet och integritet. Nyttan bevisas dagligen i miljontals enheter genom miljardtals sensortryckningar av användare som är sin egen nyckel - med andra ord; with a human touch. Fingerprints utvecklar biometrisystem bestående av sensorer, algoritmer, programvara samt paketeringsteknologier. Framgången bygger på produktutveckling med en teknisk spetskompetens i framkant som resulterar i världsledande produkter vad gäller säkerhet, användarvänlighet och prestanda. Nuvarande produktutbud består till största del av fingeravtryckssensorer och kunderna är framför allt företag som tillverkar smartphones och tablets där bolaget är marknadsledare. I takt med att användningen av biometriska lösningar ökar, verkar Fingerprints för att bredda erbjudandet med fler biometrimetoder, eller modaliteter, och att lösningarna ska återfinnas även i andra marknadssegment som smartcards, PC, fordon och internetuppkopplade enheter (IoT). Fingerprints är börsnoterat på Nasdaq Stockholm (FING B).

181019 - Inbjudan Q318