Arocell utser Michael Brobjer till ny VD

Michael Brobjer har utsetts till ny VD hos AroCell och börjar sin anställning den 8 december 2018. Michael kommer att tillföra AroCell värdefull kompetens genom sin breda erfarenhet från läkemedels- och bioteknikindustrin.

Michael Brobjer har lång erfarenhet från ledande positioner inom läkemedels- och biotech-företag, som Pharmacia & Upjohn och Biovitrum. Han har också varit marknadschef och ansvarig för Business Life Science inom APL, som erbjuder företag kontraktservice inom Life Science, och nu senast VD för Karessa och Karessa Holding. Michael har en stark och målinriktad profil med fokus på ledarskap och kommunikation. Hans erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete och företagsbyggande kommer väl tillpass i rollen som Arocells VD.

”Vi är mycket glada och förväntansfulla att Michael Brobjer börjar hos oss som VD. Hans gedigna erfarenhet av Life Science och entusiastiska ledarstil kommer att bidra till att fortsätta etablera AroCells CE-märkta produkter på marknaden, liksom att utveckla bolagets kliniska program och kommersialiseringsstrategi. Med Michael som VD tillsammans med den nyligen genomförda rekryteringen av Anders Hultman som CFO har företaget fått en spännande och driven ledarduo.” Claes Post styrelseordförande Arocell.

”Jag ser mycket fram emot att börja på AroCell. Min bedömning är att det finns en stor potential i bolaget och det känns verkligen spännande att ta del av och leda bolagets fortsatta utveckling. AroCell har en teknologi som har potential att bidra till ökad nytta för både patiener och vårdgivare genom monitorering av tumörutveckling,” säger Michael Brobjer, AroCells tillträdande VD.

För ytterligare information:
Johan von Heijne, tf VD
Telefon: +46-705-95 15 10
E-post: johan.vonheijne@arocell.com

Denna information är sådan information som AroCell AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Johan von Heijnes försorg, för offentliggörande den 23 oktober. 2018 kl. 15:45.

Kort om AroCell

AroCell AB (AROC) är ett svenskt bolag som utvecklar standardiserade moderna blodtest för att stödja behandling, prognos och uppföljning av cancerpatienter. AroCells teknik är baserad på patenterade metoder för att mäta proteinet Tymidinkinase 1 (TK1) i blodprov. TK 210™ ELISA-testet ger värdefull information som kommer att kunna hjälpa kliniker att optimera behandlingsstrategier och prognostisera risken för återkommande tumörsjukdom vid monitorering och uppföljning av patienten. AroCell (AROC) är listat på Nasdaq First North med Redeye AB som Certified Adviser.

För mer information, se www.arocell.com.

2018-10-23 Ny VD AroCell