CLX Communications AB (publ): CLX Communications AB presenterar förändrad skuldsättningspolicy

Stockholm, Sverige - CLX Communications AB (publ) - XSTO: CLX

Styrelsen för CLX Communications AB (publ) presenterar idag en förändring i företagets skuldsättningspolicy. Den nya policyn är:

• CLX målsättning är att nettoskuldsättningen över tid skall understiga 2,5 gånger justerad EBITDA (mätt på rullande tolv månader).

Ordvalet 'över tid' innebär att bolagets skuldsättning tillfälligt kan överstiga det fastlagda målet under en period direkt efter ett företagsförvärv. Före dagens förändring var målsättningen att nettoskuldsättningen över tid skall understiga två gånger justerad EBITDA (mätt på rullande tolv månader).

CLX Communications övriga finansiella mål kvarstår oförändrade:

• Tillväxt i justerad EBITDA per aktie skall vara 20 procent per år.
  • Utdelningspolicy: Styrelsen ser fortsatt goda tillväxtmöjligheter genom förvärv under de närmaste åren och föreslår därför att bolagens vinstmedel främst skall återinvesteras.

Oscar Werner, VD, kommenterar den förändrade policyn: "CLX Communications har gjort en rad framgångsrika förvärv som har ökat vår lönsamhet och stärkt vårt produkterbjudande. Vi ser möjligheter att göra ytterligare värdeskapande förvärv och vår reviderade skuldsättningspolicy gör oss bättre rustade att exekvera vår förvärvsstrategi."

För ytterligare information vänligen kontakta

Thomas Heath
Chief Strategy Officer & Head of Investor Relations
CLX Communications AB (publ)
Mobiltelefon  +46-722-455055
E-mail          thomas.heath@clxcommunications.com

Om CLX Communications

CLX Communications (CLX) är en ledande global leverantör av molnbaserade kommunikationstjänster och lösningar till företag och mobiloperatörer. CLX mobila kommunikationstjänster gör det möjligt för företag att snabbt, säkert och kostnadseffektivt nå sina kunder genom mobila meddelandetjänster, rösttjänster och video. CLX lösningar används för affärskritisk kommunikation över hela världen, och företaget har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt närvaro i ytterligare 20 länder. CLX Communications aktie är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:CLX.

Viktig information

Denna kommunikation kan innehålla vissa framåtriktade uttalanden. Sådana uttalanden är alla uttalanden som inte avser historiska fakta och de innehåller uttryck som "anser", "uppskattar", "förväntar", "väntar", "antar", "förutser", "avser", "kan", "fortsätter", "bör" eller liknande. De framåtriktade uttalandena i detta meddelande är baserade på olika uppskattningar och antaganden, vilka i flera fall baseras på ytterligare antaganden. Även om CLX anser att dessa antaganden var rimliga när de gjordes, är sådana framåtriktade uttalanden föremål för kända och okända risker, osäkerheter och andra väsentliga faktorer som är svåra eller omöjliga att förutsäga och som ligger utanför CLX kontroll. Sådana risker, osäkerheter och väsentliga faktorer kan medföra att de faktiska resultaten kan komma att avvika väsentligt från de resultat som uttryckligen eller underförstått anges i denna kommunikation genom de framåtriktade uttalandena. Informationen, uppfattningarna och de framåtriktade uttalandena i detta meddelande gäller enbart per dagen för detta meddelande och kan förändras utan att det meddelas.

Denna information är sådan information som CLX är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 6 november 2018 kl. 07:20

181106_Forandrad_skuldsattningspolicy_SVE