Patton Menyediakan Perkhidmatan IPv6 di Network Edge


Menggunakan IPv6 yang dipertingkat dalam SmartNode VoIP CPE, Patton menyokong seni bina rangkaian dipermudah dan mengurangkan kos operasi serta penyelenggaraan untuk penyedia perkhidmatan dan juga perusahaan.

SmartNode VoIP…Ketahui Kehebatannya!

GAITHERSBURG, Md., Nov. 21, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Patton Electronics—syarikat yang ditubuhkan pada tahun 1984—hari ini mengumumkan bahawa mereka telah mempertingkatkan IPv6 dalam SmartNode CPE mereka.

Penggunaan Internet yang semakin meluas di seluruh dunia, pertambahan bilangan peranti titik hujung IP, serta perkembangan Internet Benda (IoT), bermakna lambat-laun akan menyebabkan kita kehabisan alamat IPv4.

IPv6 biasa menambahkan alamat IP sedia ada sebanyak oktilion kali ganda, atau sekurang-kurangnya 17 bilion.

Kita semua tahu tentang perkara ini dan sehingga kini, ramai yang cuba mencari jalan penyelesaiannya.

Penyedia perkhidmatan membuat rancangan, dan sesetengah daripada mereka menggunakan IPv6 dalam rangkaian mereka, walaupun tidak secara sepenuhnya. Pengangkut seperti Telefonica dan T-MOBILE—serta perusahaan seperti Microsoft—telah mula beralih. Banyak perusahaan besar turut membuat rancangan bagi mengatasi masalah ini, tetapi mereka tidak menggunakan IPv6 sepenuhnya. Kebanyakan SME pula hampir tidak membuat sebarang rancangan peralihan.

“Betul, kita tidak bergantung sepenuhnya pada IPv6,” kata Burton A. Patton (Burt), Naib Presiden Eksekutif Patton. “Tetapi, penggunaan IPv6 adalah perkara yang tidak dapat kita elakkan. Selain itu, kita juga ada alasan yang kukuh untuk tidak lagi menangguhkan peralihan ini.”

Rangkaian IPv6 adalah lebih mudah—dan LEBIH MURAH—untuk diguna dan diselenggara.

>>Blog: Masanya untuk menggunakan IPv6: Mengapa perlu menggunakan IPv6?

Dengan IPv4, menyelenggara jadual terjemahan alamat rangkaian (NAT) adalah sukar, memakan masa, dan mahal. Mungkin inilah sebabnya whatech.com meramalkan pasaran IPv6 akan meningkat pada kadar (CAGR) +31 % hingga 2023 serta tahun-tahun seterusnya.

Sejak 2011, platform perkakasan dan sistem operasi SmartNode Patton telah bersedia untuk IPv6. Patton telah menguji dan membuktikan SmartNode CPE dengan pelanggan pembawa lama bagi penghantaran perkhidmatan penyaluran SIP IPv6.

Kini, Patton tidak hanya menyediakan sokongan IPv6, tetapi turut menawarkan perkhidmatan orkestrasi pinggir yang dipertingkat dengan Awan Patton.

Peralihan dari rangkaian IPv4 ke rangkaian Semua IPv6 akan memberikan kita pelbagai cabaran. Kedua-dua IPv4 dan IPv6 akan digunakan selama beberapa tahun.

Menyokong IPv6 dan IPv4 di pinggir rangkaian (antara rangkaian perusahaan dan penyedia perkhidmatan) sambil memperkasakan peralihan perkhidmatan di kedua-dua pihak boleh dilakukan dengan cara yang mudah ataupun sukar. Patton memilih cara yang mudah.

Dalam berita yang berkaitan, Patton baru-baru ini mengumumkan Perkhidmatan Orkestrasi Pinggir Awan Patton baharu yang mempercepatkan penggunaan dan mengurangkan kos untuk penyedia perkhidmatan VoIP serta SEMUA IP.

Hubungan Media: Glendon Flowers | +1 301 975 1000 | press@patton.com