SSH ja Ubisecure aloittavat yhteistyön laajennettujen pääsyoikeuksien hallinnan automaatioasteen nostamiseksi

Ratkaisussa yhdistyy vahva digitaalinen identiteetti ja laajennettujen pääsyoikeuksien hallinta

Helsinki, 30.11.2018 – SSH.COM ja Ubisecure aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on auttaa asiakkaita yhdistämään vahva digitaalinen identiteetti ja laajennettujen pääsyoikeuksien hallinta (Privileged Access Management). Yhdistetyssä ratkaisussa identiteetti tunnistetaan johdonmukaisesti käyttöoikeuksien tasosta riippumatta, minkä ansiosta myös järjestelmien ylläpitäjät, kehittäjät, DevOps-tiimit ja alihankkijat pääsevät kriittisiin resursseihin roolipohjaisesti, vaivatta ja pitkälle automatisoidusti.

Ubisecure on b2b- ja b2c-segmenttien identiteetin- ja pääsynhallintaohjelmistojen (IAM) edelläkävijä, jonka tarjoamat pilvipohjaiset palvelut auttavat sen asiakkaita hyödyntämään digitaalisen liiketoiminnan koko potentiaalin.

SSH.COM:in patentoitu PrivX® on pilvi- ja hybridiympäristöihin suunnattu laajennettujen pääsyoikeuksien ketterä hallintatyökalu. PrivX:n ansiosta Ubisecuren Identity Platform -alusta kattaa nyt myös laajennettujen pääsyoikeuksien entistä turvallisemman ja kitkattomamman hallinnan. Ratkaisun ansioista tehokäyttäjät voivat hyödyntää kriittisiä kehitys- ja tuotantopalvelimia entistä turvallisemmin. Nopea, roolipohjainen pääsynhallinta parantaa turvallisuutta ja vähentää ylläpitotaakkaa ja -kustannuksia.

PrivX on "avaimeton" ratkaisu, jonka ansiosta tehokäyttäjät eivät enää tarvitse staattisia avaimia ja salasanoja. Se mahdollistaa välittömän, tarpeeseen perustuvan pääsyn yrityksen järjestelmiin. Tämä ratkaisee yhden tietohallinto- ja tietoturvajohtajien suurimmista haasteista – miten hallita räjähdysmäisesti kasvavia määriä pääsytunnuksia pilviympäristöissä, jotka muuttuvat alati – heikentämättä turvallisuutta tai määräystenmukaisuutta.

“Mobiliteetin ja pilven kasvava käyttö tarjoavat mahdollisuuksia parantaa tuottavuutta ja laatua esimerkiksi lisääntyvän ulkoisten resurssien ja asiantuntijoiden käytön avulla. Tämä luo kuitenkin uudenlaisia tietoturvauhkia”, sanoo Ubisecuren VP Business Development Charles Sederholm. ”Yhteisessä ratkaisussamme Ubisecuren Identity Server tuottaa yrityksen tietoturvakäytäntöjen mukaisen vahvan autentikaation ja roolinhallinnan myös ulkoisille identiteeteille. Identity Serverin ja PrivX:n yhdistelmä parantaa identiteetinhallinnan kattavuutta, laatua ja tehokkuutta. Yhdistelmä mahdollistaa myös Identity Serverin tarjoamien käytäntöjen ulottamisen laajennettujen pääsyoikeuksien hallintaan, mitä DevOps-tiimit ja palvelinten ylläpitäjät tarvitsevat tuottavaan ja turvalliseen työskentelyyn.”

”Työskenteleminen Ubisecuren kanssa on luonnollinen askel meille, sillä yhteistyö laajentaa heidän ydintuotettaan ja tuo PrivX:n entistä suuremman asiakaskunnan ulottuville”, sanoo SSH.COM:in Chief Customer Officer Sami Ahvenniemi. ”Ubisecure on todella vahva toimija Pohjois-Euroopassa. Yhdessä tarjoamme asiakkaillemme erittäin tehokkaan ratkaisun, jossa yhdistyy digitaalisen identiteetin ja uuden sukupolven laajennettujen pääsyoikeuksien saumaton hallinta. Sen avulla ohjelmistokehittäjät ja järjestelmien ylläpitäjät kykenevät luomaan ja hallitsemaan digitransformaation vaatimia digitaalisia asiakaskokemuksia.”

SSH Communications Security
SSH.COM auttaa yrityksiä hallitsemaan ja turvaamaan digitaalista ydintään – kriittistä dataa, sovelluksia ja palveluita. Yli 3000 asiakkaamme joukossa on 40% Fortune 500 -yrityksistä, monet maailman johtavista rahoitusalojen yrityksistä ja johtavia yrityksiä monilta muilta toimialoilta. Autamme asiakkaitamme menestymään pilviaikakaudella tarjoamalla kitkattomia pääsynhallintaratkaisuja, jotka minimoivat pääsyoikeuksiin liittyvät riskit. SSH.COM myy sovelluksiaan maailmanlaajuisesti verkossa, toimipisteiden kautta sekä kattavan myyntipartneriverkoston avulla. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja meistä löydät Internet-osoitteestamme www.ssh.com.

Lisätietoja:
Simo Karkkulainen, CMO