Technopolis investoi 94 miljoonaa euroa kampuksensa laajentamiseen Espoossa

TECHNOPOLIS OYJ                    PÖRSSITIEDOTE                    30.11.2018 klo 12:00

Technopolis investoi 94 miljoonaa euroa kampuksensa laajentamiseen Espoossa

Technopolis investoi yhteensä 94,1 miljoonaa euroa orgaaniseen laajennushankkeeseen olemassa olevalla kampuksellaan Espoon Otaniemessä. Projekti toteutetaan kolmessa vaiheessa vuosina 2018–2024 ja se kasvattaa kampuksen vuokrattavaa pinta-alaa 19 000 neliömetrillä. Hankkeen valmistuttua Otaniemen kampuksen vuokrattava pinta-ala on lähes 78 700 neliömetriä.

Ensimmäisen vaiheen rakentaminen alkaa joulukuussa 2018 ja päättyy vuoden 2020 kolmannella neljänneksellä. Vuokrattava pinta-ala on 6 400 neliömeriä. Technopolis on allekirjoittanut rakennuksen kaikkien toimitilojen vuokraamista koskevan 10-vuotisen sopimuksen Teknologian Tutkimuskeskus VTT:n kanssa ja hankesopimuksen koskien kahta seuraavaa rakennusvaihetta.

Kaikki kolme vaihetta ovat suunnilleen saman kokoisia. Toisen vaiheen rakennustyöt alkavat arviolta syksyllä 2019 ja valmistuvat vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä. Kolmannen vaiheen rakennustyöt alkavat arviolta vuoden 2023 alkupuolella ja valmistuvat vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä. Hankesopimuksen puitteissa VTT vuokraa myös kaiken toimitilan toisessa vaiheessa valmistuvasta rakennuksesta sekä vähintään 40 % toimitiloista kolmannessa vaiheessa valmistuvasta rakennuksesta 10-vuotisilla sopimuksilla. Technopoliksen ja VTT:n välisissä sopimuksissa on kuitenkin joitain yleisluontoisia ehtoja, joiden tulee täyttyä, että aina seuraavan vaiheen rakentaminen aloitetaan tämänhetkisen suunnitelman mukaisesti.

Koko projektin alustava tuotto on arviolta 6,1 % ja vakiintunut tuotto 7,1 %.

“Tämän projektin käynnistäminen on yksi Otaniemen suurista kehityshankkeista, ja se on omiaan houkuttelemaan uutta asiakaskuntaa alueelle. VTT on vahva ankkuriasiakas koko kampuksella, ja se tasapainottaa asiakasjakaumaamme pääkaupunkiseudulla. Myös projektin ajoitus on hyvä, sillä Otaniemessä tapahtuu nyt paljon: uusi metrolinja on juuri avattu, Aalto-yliopistoa uudistetaan sekä Kehä I:stä että itä-länsisuuntaista Raide-Jokeri-pikaraitiolinjaa kehitetään. Otaniemestä on tulossa yhä vetovoimaisempi alueena”, sanoo Keith Silverang, Technopoliksen toimitusjohtaja.

Kaikille kolmelle rakennukselle haetaan kultatason LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) sertifikaattia.

Technopolis Oyj

Lisätietoja:
Keith Silverang
040 566 7785

Technopolis on työympäristöjen asiantuntija. Tarjoamme joustavia ja tehokkaita toimitiloja, coworking-tiloja ja niihin liittyviä palveluita. Hoidamme kaiken työtilojen suunnittelusta sekä aula- ja kokouspalveluista ravintoloihin ja siivoukseen. Olemme sitoutuneet asiakastyytyväisyyteen ja omistaja-arvon kasvattamiseen. Meillä on 17 kampusta, joissa toimii 1 600 asiakasyritystä ja niiden 50 000 työntekijää seitsemässä maassa Pohjoismaissa ja Itämeren alueella. Technopolis Oyj (TPS1V) on listattu Nasdaq Helsingin pörssiin.