Technopolis investoi lähes 52 miljoonaa euroa kampuksensa laajentamiseen Vilnassa

TECHNOPOLIS OYJ                    PÖRSSITIEDOTE                  30.11.2018 klo 13:30

Technopolis investoi yhteensä 51,9 miljoonaa euroa orgaaniseen kasvuhankkeeseen olemassa olevalla kampuksellaan Liettuan Vilnassa.

Uusi rakennus kasvattaa Ozas-kampuksen vuokrattavaa pinta-alaa 26 700 neliömetrillä. Hankkeen valmistuttua kampuksen vuokrattava pinta-ala ylittää 100 000 neliömetriä. Rakentaminen alkaa joulukuussa 2018 ja päättyy vuoden 2020 viimeisellä neljänneksellä. Alustavan tuoton arvioidaan olevan 7,1 % ja vakiintuneen tuoton 8,4 %. Uuden rakennuksen esivuokrausaste on 47,0 %. Ankkuriasiakkaana on Skandinaviska Enskilda Banken AB Vilnius branch (SEB Global Services).

“Vilnan toimistomarkkina on dynaaminen, ja sekä kysyntä että tarjonta on vilkasta. Toimistojen vajaakäyttöaste on vain noin kolme prosenttia. Investointi myös monipuolistaa asiakaskuntaamme Ozas-kampuksellamme, mikä on oleellinen osa strategiaamme Vilnassa”, sanoo Keith Silverang, Technopoliksen toimitusjohtaja.

“Vuokrausasteemme on ollut erittäin korkea viimeisen viiden vuoden ajan, ja kampuksemme on käytännössä täynnä.  Projekti houkuttelee varmasti uusia asiakkaita kampuksellemme, mutta palvelee myös olemassa olevia asiakkaitamme, jotka tarvitsevat lisää tilaa kasvaakseen. Meidän täytyy pystyä tukemaan myös heidän kasvunmahdollisuuksiaan ja kasvaa yhdessä heidän kanssaan”, sanoo Lina Maskoliūnė, Vilnan liiketoiminnoista vastaava johtaja.

Uuden rakennuksen nimi on Nova, ja sille haetaan kultatason LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) ‑sertifikaattia.

Technopolis Oyj

Lisätietoja:
Keith Silverang

Lina Maskoliūnė
Vilnan liiketoimintojen johtaja
+370 699 42 525

Technopolis on työympäristöjen asiantuntija. Tarjoamme joustavia ja tehokkaita toimitiloja, coworking-tiloja ja niihin liittyviä palveluita. Hoidamme kaiken työtilojen suunnittelusta sekä aula- ja kokouspalveluista ravintoloihin ja siivoukseen. Olemme sitoutuneet asiakastyytyväisyyteen ja omistaja-arvon kasvattamiseen. Meillä on 17 kampusta, joissa toimii 1 600 asiakasyritystä ja niiden 50 000 työntekijää seitsemässä maassa Pohjoismaissa ja Itämeren alueella. Technopolis Oyj (TPS1V) on listattu Nasdaq Helsingin pörssiin.