SSH.COM ja ForgeRock yhteistyöhön uuden sukupolven laajennettujen pääsyoikeuksien hallinnassa

Ratkaisu mahdollistaa automaattisen identiteetteihin perustuvan laajennettujen pääsyoikeuksien hallinnan pilviympäristöissä

GARTNER IDENTITY AND ACCESS MANAGEMENT SUMMIT, LAS VEGAS, 3.12.2018 – SSH.COM ja ForgeRock® ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka tarkoitus on auttaa yrityksiä tarjoamaan digitaalisiin identiteetteihin pohjautuvaa automatisoitua ja roolipohjaista laajennettujen pääsyoikeuksien hallintaratkaisua (Privileged Access Management), joka nopeuttaa ja helpottaa järjestelmien ylläpitäjien, kehittäjien, DevOps-tiimien ja alihankkijoiden työtä.

ForgeRockin Identity Platform -alusta uudistaa tavan, jolla yritykset voivat digitaalisen identiteetin avulla parantaa luottamusta ja digitaalisia asiakaskokemuksia. SSH.COM ja ForgeRock yhdistävät yhtenäisen kertakirjautumiskokemuksen (single sign-on) ja entistä ehomman tietoturvan ratkaisussaan, joka on suunnattu laajennettuja pääsyoikeuksia (esimerkiksi pääkäyttäjäoikeudet) tarvitseville käyttäjille kuten ylläpitäjille, kehittäjille ja DevOps-tiimeille. Tuotteen avulla sekä sisäiset työntekijät että ulkoiset resurssit pääsevät helposti, nopeasti ja turvallisesti sekä perinteisiin palvelimiin että pilviympäristöihin kuten Amazon AWS:än, Microsoft Azureen ja Googlen Cloud Platformiin.

SSH.COM:in patentoitu PrivX® on laajennettujen pääsyoikeuksien ketterä hallintatyökalu pilvi- ja hybridiympäristöihin. PrivX laajentaa ForgeRockin IAM-järjestelmää niin, että se soveltuu myös laajennettujen pääsyoikeuksien entistä turvallisempaan hallintaan. Ratkaisun ansioista tehokäyttäjät voivat käyttää kriittisiä kehitys- ja tuotantopalvelimia entistä turvallisemmin. Nopea, roolipohjainen pääsynhallinta parantaa turvallisuutta ja vähentää ylläpitotaakkaa ja -kustannuksia.

ForgeRockin Identity Platform -alustaan tiiviisti integroitu PrivX on "avaimeton" ratkaisu, jonka ansiosta tehokäyttäjät eivät enää tarvitse staattisia avaimia ja salasanoja. Se mahdollistaa välittömän, tarpeeseen perustuvan pääsyn yri­tyksen järjestelmiin. Tämä ratkaisee yhden tietohallinto- ja tietoturvajohtajien suu­rimmista haasteista – miten hallita räjähdysmäisesti kasvavia määriä pääsytunnuksia pilviympäristöissä, jotka muuttuvat alati – heikentämättä turvallisuutta tai määräystenmukai­suutta.

“Olemme innoissamme yhteistyöstä ForgeRockin kanssa, sillä tämä mahdollistaa PrivX:n tarjoamisen entistä laajemmalle asiakaskunnalle”, sanoo SSH.COM:in Chief Customer Officer Sami Ahvenniemi. ”Kumppanuutemme ansiosta ForgeRockin tarjoamista eduista pääsee nauttimaan aivan uusi kohderyhmä: ohjelmistokehittäjät ja ylläpitäjät, joiden rooli erinomaisen digitaalisen asiakaskokemuksen luomisessa on korvaamaton.”

Lisätietoja SSH.COM:ista
SSH.COM auttaa yrityksiä hallitsemaan ja turvaamaan digitaalista ydintään – kriittistä dataa, sovelluksia ja palveluita. Yli 3000 asiakkaamme joukossa on 40% Fortune 500 -yrityksistä, monet maailman johtavista rahoitusalojen yrityksistä ja johtavia yrityksiä monilta muilta toimi­aloilta. Autamme asiakkaitamme menestymään pilviaikakaudella tarjoamalla kitkattomia pääsynhallintaratkaisuja, jotka minimoivat pääsyoikeuksiin liittyvät riskit. SSH.COM myy sovelluksiaan maailmanlaajuisesti verkossa, toimipisteiden kautta sekä kattavan myynti­partneri­verkoston avulla. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja meistä löydät Internet-osoitteestamme www.ssh.com.

Lisätietoja:
Simo Karkkulainen, CMO