Ilmoitus joukkovelkakirjojen takaisinostosta määräysvallan vaihtumisen seurauksena

TECHNOPOLIS OYJ                    PÖRSSITIEDOTE                    7.12.2018 klo 10.00

Tämä ilmoitus koskee Technopolis Oyj:n (”Technopolis”) vuonna 2020 erääntyvää etuoikeusasemaltaan parhaassa asemassa olevaa vakuudetonta kiinteäkorkoista 150 miljoonan euron joukkovelkakirjalainaa (”joukkovelkakirjalaina” tai ”joukkovelkakirjat”). Technopolis ilmoitti 16.10.2018 joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesta määräysvallan vaihtumisesta, jonka seurauksena joukkovelkakirjojen haltijoilla oli mahdollisuus vaatia joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaista joukkovelkakirjojensa takaisinostoa.

Määräpäivä joukkovelkakirjojen haltijoiden vaatimuksille joukkovelkakirjojensa takaisinostoa koskien oli 16.11.2018. Technopolis vastaanotti määräpäivään mennessä päteviä takaisinostoilmoituksia 11 182 joukkovelkakirjan osalta, joiden yhteenlaskettu nimellismääräinen pääoma on 11,182 miljoonaa euroa, mikä edustaa noin 7,5 prosenttia kaikkien joukkovelkakirjojen nimellismääräisestä kokonaispääomasta.

Määräysvallan vaihtumisen seurauksena Technopolis maksaa joukkovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti takaisinostopäivänä 16.1.2019 (”ennakkomaksupäivä”) 101 prosenttia takaisinostettavien joukkovelkakirjojen nimellismäärästä sekä ennakkomaksupäivään mennessä takaisinostettaville joukkovelkakirjoille kertyneet ja maksamattomat korot. Takaisinoston toteuduttua Technopolis aikoo mitätöidä takaisinostetut joukkovelkakirjat, minkä jälkeen ulkona olevien joukkovelkakirjojen nimellismääräinen kokonaispääoma on 138 818 000 euroa.

Koska takaisinostettavien joukkovelkakirjojen määrä ei ylitä seitsemääkymmentäviittä (75) prosenttia joukkovelkakirjalainan nimellismääräisestä kokonaispääomasta, Technopoliksen joukkovelkakirjalainan ehdon 8.4.6 mukainen oikeus takaisinostaa kaikki jäljelle jääneet ulkona olevat joukkovelkakirjat ei sovellu takaisinoston yhteydessä.

Technopolis Oyj

Lisätietoja:
Sami Laine, talousjohtaja
sami.laine@technopolis.fi

Technopolis on työympäristöjen asiantuntija. Tarjoamme joustavia ja tehokkaita toimitiloja, coworking-tiloja ja niihin liittyviä palveluita. Hoidamme kaiken työtilojen suunnittelusta sekä aula- ja kokouspalveluista ravintoloihin ja siivoukseen. Olemme sitoutuneet asiakastyytyväisyyteen ja omistaja-arvon kasvattamiseen. Meillä on 17 kampusta, joissa toimii 1 600 asiakasyritystä ja niiden 50 000 työntekijää seitsemässä maassa Pohjoismaissa ja Itämeren alueella. Technopolis Oyj (TPS1V) on listattu Nasdaq Helsingin pörssiin. www.technopolis.fi