Keskisuomalainen Oyj on allekirjoittanut kauppakirjan Suomen Suoramainonta Oy:n osakkeiden ostamisesta

Keskisuomalainen Oyj pörssitiedote 18.12.2018 klo 17.55

Keskisuomalainen Oyj ja Janton Holdings Oy:n konkurssipesä ovat allekirjoittaneet 18.12.2018 kauppakirjan, jolla Keskisuomalainen Oyj ostaa Suomen Suoramainonta Oy:n osakkeet. Kauppa astuu voimaan ja omistusoikeus osakkeisiin siirtyy 1.1.2019.

Suomen Suoramainonta Oy on Suomen suurin osoitteettomien painotuotteiden jakelija. Sen valtakunnallinen verkosto tavoittaa noin 2,4 miljoonaa kotitaloutta. Jakeluverkon läpi kulkee vuosittain noin 1,2 miljardia jakelukappaletta.

Suomen Suoramainonta -konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 39,4 m€ ja sen käyttökate - 1,3 m€. Konsernin varat olivat vuoden 2017 lopussa 7,9 m€ ja velat 6,6 m€. Suomen Suoramainonta -konserni työllisti vuonna 2017 keskimäärin 3968 koko- tai osa-aikaista työntekijää. Suomen Suoramainonta -konsernin vuoden 2018 käyttökatteen ennakoidaan olevan positiivinen. Keskisuomalainen Oyj:n ja Suomen Suoramainonta -konsernin yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2017 olisi ollut noin 211,4 m€ ja Keskisuomalainen-konsernin vuoden 2017 liikevoittoa järjestely olisi hieman pienentänyt. Kaupan johdosta Keskisuomalaisen vuoden 2019 liikevaihto kasvaa ja kaupalla uskotaan olevan positiivinen käyttökatevaikutus.

Keskisuomalainen Oyj:n toimitusjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi: ”Tehdyllä kaupalla Keskisuomalainen Oyj vahvistaa merkittävästi asemaansa suomalaisessa mediamarkkinassa. Konsernin tarjoama tuote- ja palveluvalikoima laajenee entisestään. Konsernista tulee merkittävä valtakunnallinen jakelutoimija. Uskomme, että osana mediakonserni Keskisuomalaista Suomen Suoramainonta Oy:n toimintaa on mahdollista kehittää entistä paremmaksi ja asiakkaiden tarpeita palvelevammaksi. Tehty kauppa sopii Keskisuomalainen Oyj:n kasvuhakuiseen strategiaan erinomaisesti.”

Keskisuomalainen Oyj on Suomen suurin kaupunkilehtien kustantaja.

Lisätietoja: Vesa-Pekka Kangaskorpi, toimitusjohtaja, Keskisuomalainen Oyj, puh: 050 68833

Keskisuomalainen Oyj

Vesa-Pekka Kangaskorpi