SSH Communications Security Oyj on solminut patenttilisenssejä koskevan sopimuksen

SSH Communications Security Oyj on solminut patenttilisenssejä koskevan sopimuksen erään johtavan patenttiriskien hallintaan erikoistuneen yrityksen kanssa. Sopimuksen perusteella yritys maksaa SSH Communications Security Oyj:lle patenttilisenssistä kertakorvauksen, joka on arvoltaan 2.000.000 USD (n. 1.750.000 EUR).

Patenttilisenssi myönnetään sopimuskumppanin jäsenyrityksille, ja se koskee pääasiassa SSH Communications Security Oyj:n ennen vuotta 2010 hakemia patentteja, esimerkiksi ns. NAT Traversal -patenttiperhettä. Sopimuksen tarkemmat ehdot ovat luottamuksellisia.

“Patenttilisenssisopimuksesta hyötyy kumpikin sopimuksen osapuoli”, sanoo SSH Communications Security Oyj:n VP, Intellectual Property, Erkki Yli-Juuti. ”Sopimuskumppanin jäsenyritykset voivat jatkaa lisensoidun teknologian käyttämistä, ja SSH saa samalla patenttiensa käytöstä asiaankuuluvan korvauksen ilman kalliita ja aikaavieviä oikeudenkäyntejä.”

SSH Communications Security Oyj:n ja Clausal Computing Oy:n välisten sopimusten, jotka on raportoitu vuoden 2015 vuosikertomuksessa lähipiiritransaktioina, perusteella SSH maksaa Clausal Computing Oy:lle 440.000 USD (n. 385.000 EUR) suuruisen osuuden, jolloin SSH:n osuudeksi edellä mainitusta lisenssimaksusta muodostuu 1.560.000 USD (n. 1.365.000 EUR). Tämä summa tuloutetaan kokonaisuudessaan vuoden 2018 viimeisen vuosineljänneksen aikana.

SSH COMMUNICATIONS SECURITY OYJ

Kaisa Olkkonen

Lisätiedot:
Kaisa Olkkonen, toimitusjohtaja, puh. +358 40 5795216

Jakelu:
www.ssh.com

SSH Communications Security:
SSH.COM auttaa yrityksiä hallitsemaan ja turvaamaan digitaalista ydintään – kriittistä dataa, sovelluksia ja palveluita. Yli 3000 asiakkaamme joukossa on 40% Fortune 500 -yrityksistä, monet maailman johtavista rahoitusalojen yrityksistä ja johtavia yrityksiä monilta muilta toimi­aloilta. Autamme asiakkaitamme menestymään pilviaikakaudella tarjoamalla kitkattomia pääsynhallintaratkaisuja, jotka minimoivat pääsyoikeuksiin liittyvät riskit. SSH.COM myy sovelluksiaan maailmanlaajuisesti verkossa, toimipisteiden kautta sekä kattavan myynti­partneri­verkoston avulla. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja meistä löydät Internet-osoitteestamme www.ssh.com.