Äskettäin julkistetut SCP-haavoittuvuudet eivät vaikuta SSH.COM:in tuotteisiin

SSH.COM:in Tectia-tuotteet käyttävät ainoastaan SFTP-protokollaa, johon löydetyt haavoittuvuudet eivät vaikuta

Helsinki – 16.1.2019  Useat mediat (kuten Tivi, The Register ja Hacker News) ovat äskettäin raportoineet, että suomalainen tutkija Harry Sintonen on löytänyt haavoittuvuuksia tiedonsiirtoon tarkoitetun SCP-protokollan asiakasohjelmissa. Alkuperäinen tiedonanto (englanninkielinen) on osoitteessa https://sintonen.fi/advisories/scp-client-multiple-vulnerabilities.txt.

Lisätietoja haavoittuvuksista
Hyökkääjä voi haavoittuvuuksien aiheuttaman aukon kautta asentaa yritysten verkkoon takaportin tai muita haittaohjelmia ja näin varastaa tietoja tai aiheuttaa verkossa muuta haittaa. Tietojen mukaan haavoittuvuudet koskevat tiettyjä OpenSSH:n scp, PuTTy:n PSCP ja WinSCP -tuoteversioita. Aukko on asiakasohjelmistoissa, joiden heikkouksia hyökkääjän käytössä oleva palvelin voi käyttää hyväkseen.

Haavoittuvuudet ja SSH.COM:in Tectia-tuotteet
Sintonen toteaa tiedonannossaan, että haavoittuvuudet eivät koske SSH.COM:in Tectia-tuotteita. SSH.COM on tutkinut asiaa tarkemmin ja voi vahvistaa Sintosen havainnon. SSH.COM:in teknologiajohtaja Markku Rossi toteaa: ”Haavoittuvuuksille alttiin SCP-asiakasohjelmiston sijaan Tectia-tuotteet perustuvat turvalliseen SCPG3-asiakasohjelmistoon, joka käyttää yksinomaan SFTP-protokollaa, jota haavoittuvuudet eivät koske.”

Lisätietoja Tectia Client/Server -tuotteista
Tectia SSH on kaupallisten SSH-palvelin- ja asiakasohjelmistojen johtotähti. Siinä yhdistyy markkinoiden paras SFTP-suorituskyky ja maailmanlaajuinen 24/7-tuki. Tectia SSH:n takana on SSH.COM, maailman johtava Secure Shell -teknologioiden asiantuntija. Tectia on ainoa vaihtoehto yrityksille, jotka tarvitsevat huippunopeaa SFTP-pohjaista tiedonsiirtoa kriittisten IT-prosessiensa turvaamiseksi. Katso lisätietoja osoitteesta https://www.ssh.com/products/tectia-ssh.

Lisätietoja SSH.COM:ista
SSH.COM auttaa yrityksiä hallitsemaan ja turvaamaan digitaalista ydintään – kriittistä dataa, sovelluksia ja palveluita. Yli 3000 asiakkaamme joukossa on 40% Fortune 500 -yrityksistä, monet maailman johtavista rahoitusalojen yrityksistä ja johtavia yrityksiä monilta muilta toimi­aloilta. Autamme asiakkaitamme menestymään pilviaikakaudella tarjoamalla kitkattomia pääsynhallintaratkaisuja, jotka minimoivat pääsyoikeuksiin liittyvät riskit. SSH.COM myy sovelluksiaan maailmanlaajuisesti verkossa, toimipisteiden kautta sekä kattavan myynti­partneri­verkoston avulla. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja meistä löydät Internet-osoitteestamme www.ssh.com.

Lisätietoja:

Simo Karkkulainen, CMO