Honkarakenne syventää yhteistyötä Kiinassa

Honkarakenne Oyj lehdistötiedote 18.1.2019 klo 8:00

Honkarakenne syventää yhteistyötä Kiinassa

Honkarakenne allekirjoitti strategisen yhteistyösopimuksen kiinalaisen Zhangjiakou Winter-Olympic Town Tourism Development Co. Ltd.:n kanssa ja toimittaa Haitou Valley-projektiin majoitusrakennuksia noin 2 000 neliötä. Yhteistyösopimuksen tarkoituksena on syventää yhteistyötä lomakohde- ja virkistysrakentamisen ohella myös laajempialaiseen yhteistyöhön, johon liittyy konsultointi oheistuotteiden, välinehuollon ja kulttuurin osa-alueilla.

Haitou Valley on urheiluun ja hyvinvointiin keskittynyt lomakeskus, joka sijaitsee Pekingin pohjoispuolella, lähellä 2022 pidettävien Pekingin talviolympialaisten alppilajien kisapaikkoja. Haitou Valley pyrkii vastaamaan korkeaa laatua arvostavien asiakkaiden ja erityisesti perheiden vapaa-ajan tarpeisiin.

Honkarakenne on toiminut Kiinassa jo vuodesta 2014 ja toimittanut maahan erilaisia kylpylä- ja majoitusrakennuksia. Haitou Valley -kohteessa valmistuivat vuonna 2017 Welcome Center ja erillinen kahvila-ravintola.

”Hyödynnämme vuosikymmenien kokemustamme olympialaisiin liittyvien projektien toteuttamisessa. Olemme olleet toteuttamassa esimerkiksi Suomi-taloa Naganon talviolympialaisissa 1998 ja Sochiin toimitimme suuren lomakeskuksen ennen siellä pidettyjä talviolympialaisia vuonna 2014”, kertoo Honkarakenteen toimitusjohtaja Marko Saarelainen.

Yhteistyösopimus solmittiin osana tasavallan presidentti Sauli Niinistön valtiovierailuun liittyvää, ministeri Anne-Mari Virolaisen johtamaa, vienninedistämismatkaa Kiinaan tammikuussa. Toimitusjohtaja Marko Saarelainen ja Honkarakenteen Kiinan edustuston johtaja Tuomas Saarelainen osallistuivat myös Suomen Pekingin suurlähetystön järjestämään korkean tason ilmastoseminaariin.

”Honkarakenteen ekologiset ja terveelliset puutalot ovat tärkeä osa suomalaista talviurheilua ja siihen liittyvää osaamista”, sanoo toimitusjohtaja Marko Saarelainen.

Honkarakenne panostaa Aasian markkinoille. Nykyisellä strategiakaudella vuoden 2021 loppuun mennessä tavoitteena on kasvattaa Aasian osuutta yhtiön liikevaihdosta.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Marko Saarelainen, puh 040 542 0254, marko.saarelainen@honka.com

Honkarakenne Oyj valmistaa Honka®-tuotemerkillään laadukkaita, terveellisiä ja ekologisia omakotitaloja, vapaa-ajan asuntoja ja julkisia rakennuksia suomalaisesta massiivipuusta. Yhtiö on toimittanut 85 000 rakennusta yli 50 maahan. Talopaketit valmistetaan Suomessa, yhtiön oma tehdas sijaitsee Karstulassa. Vuonna 2017 Honkarakenne-konsernin liikevaihto oli 43,4 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli 41 %. www.honka.com

KUVAT:

Kuvamateriaalia on ladattavissa linkist: https://drive.google.com/open?id=1wuYNLQuDvp-5ymkpT_Q4hYXQkSKPlGft