Conferize offentliggør brugertal: Realiserer mål for organizer vækst for 2018

Selskabsmeddelelse Nr. 2/2019
København, 6. februar 2019

Conferize offentliggør brugertal: Realiserer mål for organizer vækst for 2018

Conferize A/S kan i dag offentliggøre nøgletal for aktiviteten på Conferizes digitale platform til event management for hele 2018. Conferize har realiseret de ambitiøse vækstmål for 2018 indenfor Conferizes primære brugersegment. Ved udgangen af 2018 var der mere end 13.000 event arrangører på platformen.

Target
Realiseret
Årlig
vækst
Månedlig gns. vækst
Antal brugere 63.000 62.717 61 pct. 4 pct.
Antal eventarrangører 13.000 13.193 198 pct. 10 pct.
Antal events, akkumuleret 32.000 31.440 60 pct. 4 pct.

Conferizes primære brugersegment er arrangørerne af events, da de driver væksten i både events, billetsalg og brugere på platformen. Ved udgangen af 2018 havde 13.193 eventarrangører oprettet en konto på platformen. Dette er en stigning på 16 pct. i forhold til sidste kvartal. Set over de sidste 12 måneder har Conferize i gennemsnit realiseret en månedlig vækst på over 10 pct. inden for dette segment.

Den nyeste generation af selskabets Event Management Software (EMS V2), der blev lanceret d. 30. november 2018, markerer et helt nyt afsæt for at forløse potentialet i business casen. Det har derfor været ventet med spænding, hvordan kunderne ville tage imod den nye platform.

Af de brugere, der på baggrund af en marketingskampagne viste interesse for produktet i januar, oprettede 67 % flere en konto på Conferize, sammenlignet med tidligere. Og af disse, går 71 % videre med at skabe et event, sammenlignet med 18 % før, svarende til en forbedring på 292 % i konverteringsrate.

”Vi er forsigtigt henrykte over at kunne se de positive reaktioner på det nye produkt. Det er alt for tidligt at tale om en generel trend. Men hvis vi kan fastholde konverteringsrater bare i nærheden af dette niveau, ser det naturligvis meget positivt ud for vores forretning over tid, ” siger CEO og Founder Martin Ferro-Thomsen.

Det er fortsat for tidligt at konkretisere den langsigtede effekt af de forbedrede konvertingsrater, ikke mindst eftersom Selskabet stadig arbejder på at optimere produktets mange delområder baseret på kundefeedback.

Ved udgangen af 2018 var der oprettet 31.440 events på platformen, svarende til en vækst på 8 pct. i forhold til sidste kvartal.

Det samlede antal brugerkonti (eventarrangører og eventdeltagere) på platformen var 62.717 konti ved udgangen af 2018. Dette er en vækst på 10 pct. i det samlede antal brugere på platformen i forhold sidste kvartal.

Selskabets fastholder forventningerne til vækst og omsætning som tidligere offentliggjort i Selskabets kommercielle strategi frem til 2021. Forventningerne baseret på den nuværende performance fremgår af nedenstående tabel.

2018 2019 2020 2021
Antal brugere (1.000 stk.) 63 123 231 374
Antal eventarrangører (1.000 stk.) 13 28 49 78
Antal events, akkumuleret (1.000 stk.) 32 51 80 130
Omsætning (1.000 $) 0 71 1.089 2.954

Om Conferize
Conferize er en digital platform for arrangører og deltagere af events. Alt for mange events og konferencer er i dag planlagt og realiseret efter en skabelon fra dengang verden stadig var analog. Det betyder, at deltagerne får for lidt udbytte i forhold til networking, vidensdeling og deltagelse. Arrangørerne slås desuden med gammeldags og ufuldstændige produkter, der resulterer i en dårlig oplevelse for deltagerne.

Dette problem løser Conferize ved at tilbyde en samlet løsning, der gør det nemt for arrangøren og skaber større værdig for deltagerne – før, under og efter eventet. Samtidig forbinder Conferize brugere og indhold fra events i et globalt netværk, der skaber overblik i en ellers fragmenteret eventindustri. Conferize er anvendt af tusindvis af events i over 140 lande og har siden 2014 været officiel partner til TEDx.

Cvr. nr. 34472742 | invest.conferize.com

Certified Adviser
Selskabets Certified Adviser er Baker Tilly Corporate Finance P/S (CVR-nr. 40073310), Gert Mortensen, Poul Bundgaards Vej 1, 1., DK-2500 Valby, tlf. +45 30 73 06 67, gmm@bakertilly.dk.

Investorkontakt
Søren Dalsgaard Hansen, CFO i Conferize A/S, +45 31 21 17 26, ir@conferize.com