Kotipizza Group Oyj: Muutoksia Kotipizza Groupin johtoryhmässä

Kotipizza Group Oyj

Pörssitiedote 7.2.2019, klo 8.30 (EET)

Muutoksia Kotipizza Groupin johtoryhmässä

Kotipizza Group Oyj:n talous- ja varatoimitusjohtaja ja johtoryhmän jäsen, KTM Timo Pirskanen jättää yhtiön 31.3.2019 ja siirtyy toisen yhtiön palvelukseen. Pirskanen on toiminut Kotipizza Groupin palveluksessa vuodesta 2015 lähtien.

”On mahdotonta korostaa liikaa Timon roolia Kotipizza Groupin viime vuosien huikeassa kasvutarinassa. Hän on ollut avainhenkilö yhtiön listautuessa pörssiin, sen kasvaessa yhdestä pizzaketjusta monibränditaloksi ja viimeksi Groupin osakkeenomistajien hyväksyessä Orklan käteisostotarjouksen yhtiöstä. Haluan täydestä sydämestäni kiittää Timoa hänen työpanoksestaan, osaamisestaan ja positiivisesta tekemisen asenteestaan”, Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen sanoo.

Kotipizza Groupin väliaikaisena talousjohtajana toimii 1.4. lähtien Orkla ASA:n Strategy, Development & New Growth Areas -yksikön talousjohtaja Viktor Söderberg.

Kotipizza Group Oyj

Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja antaa:
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Timo Pirskanen, talous- ja varatoimitusjohtaja

Kotipizza Group lyhyesti
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju ja sitä hallinnoiva Kotipizza Oyj ovat osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Liite

Muutoksia Kotipizza groupin johtoryhmässä 060219