Huhtamäki tuo markkinoille korkealaatuiset, kestävän kehityksen mukaiset paperipillit

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 11.2.2019 KLO 13.00

Pillejä käytetään maailmassa miljoonia kappaleita päivittäin. Huhtamäki tarjoaa nyt asiakkailleen mahdollisuuden siirtyä paperipilleihin kylmien juomien tarjoilussa. Paperipillit ovat kestävän kehityksen mukainen ratkaisu ja loistava vaihtoehto muovipilleille.

Huhtamäki on kestävän kehityksen pakkausratkaisujen edelläkävijä. Nyt markkinoille tulevat uudet paperipillit on valmistettu kuidusta, joka tulee kestävän kehityksen mukaisesti hoidetuista metsistä. Pillien ja ja niiden kääreiden valmistuksessa käytetty paperi on 100 % PEFC-sertifioitua kuitua.

Huhtamäen paperipillit on valmistettu erityisesti tarkoitusta varten suunnitelluissa tuotantotiloissa ja ne on testattu sekä vahvistettu ruokaturvallisiksi Euroopassa, Kiinassa ja Yhdysvalloissa.

"Uudet pillimme ovat kestäviä, luotettavia ja toimivat hyvin. Olemme investoineet täysin uuteen, tälle tuottelle omistettuun teknologiaan, ja parhaaseen mahdolliseen laatuun. Tarjoamamme paperipillit ovat kestäviä ja uskomme niiden toimivan paremmin kuin markkinoilla nykyisin olevat vaihtoehdot. Pilleissämme ei ole ylimääräisiä tuoksuja ja ne eivät tahraudu", kertoo Neal McCone, QSR & Beverage Global Category Director Huhtamäen Foodservice Europe-Asia-Oceania -liiketoimintasegmentistä.

"Koneiden lisäksi olemme investoineet uusiin valmistustiloihin paperipillejä varten. Haluamme tarjota kestävän kehityksen mukaisen vaihtoehdon, auttaa markkinaa kasvamaan ja olla johtava toimittaja tässä tuoteryhmässä. Aloitamme toimituksen McDonad'sin ravintoloihin Isossa-Britanniassa ja Euroopassa yhtenä heidän päätoimittajanaan", McCone jatkaa.

Huhtamäki laajentaa paperipillien valmistuskapasiteettia muille keskeisille markkinoille Euroopassa ja palvelee asiakkaita myös globaalisti. Huhtamäen paperipillivalikoima tulee kattamaan useita uusia kokovaihtoehtoja nyt lanseerattavan 7,3 mm peruskoon lisäksi.

Huhtamäen paperipillien verkkosivusto on osoitteessa www.huhtamaki.com/PaperStraws

Lisätietoja varten, ottakaa yhteyttä:
Neal McCone, Category Director for QSR & Beverage, Foodservice Europe-Asia-Oceania
+44 (0) 7785327252

Mediakontakti:
Mandi Alaterä
Head of Marketing, Huhtamaki Global Marketing and Communications
+358 10 686 7097

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 78 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 34 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 18 100 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli 3,0 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.